در حال بارگذاری ...

کارگاه آموزش تمرین تا صحنه با هنرجویان انجمن نمایش ری

به گزارش تئاترتهران، انجمن هنرهای نمایشی شهرری با توجه به اهمیت آموزش رده های مختلف سنی، کارگاه آموزش تئاتر را با محوریت آموزش و اجرای نمایش توسط هنرجویان طی دو ترم در حال برگزاری دارد.

عباس عبدی مدرس و از اعضا فعال انجمن هنرهای نمایشی شهرری با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی گفت: «بنابر نیاز و استقبال هنرجویان از دوره های آموزش بازیگری، کارگاه بازیگری را در دو ترم مقدماتی و تکمیلی در واحد آموزش انجمن نمایش ری از ابتدای تابستان آغاز کردیم».

وی در ادامه افزود: «این دوره در ابتدا به پیشنهاد انجمن نمایش ری برگزار شد که در ادامه با توجه به استعداد هنرجویان و همچنین سیاست های تولید نمایش در انجمن ری، تصمیم گرفته شد تا در خاتمه دوره آموزشی، هنرجویان نمایشی را با تعریف کار کارگاهی به روی صحنه ببرند».

عبدی درخصوص شیوه برگزاری این دوره افزود: «در این دوره ابتدا طی  هشت جلسه آموزشی  به تمرین بدن، بیان، میمیک، حس پرداختیم و در ادامه نیز  طی چهار جلسه علاوه بر نرمش وبیان به بداهه سازی نیز توجه داشتیم».

مدرس کارگاه آموزشی انجمن نمایش در خصوص تولید اثر به عنوان ماحصل و خروجی این کارگاه گفت: «در ایام پیش رو که ترم دوم را آغاز کرده ایم، بناداریم تا نمایشنامه( مادر جان سلام ) نوشته داود کیانیان را برای اجرای عمومی آماده و در سالن انجمن هنرهای نمایشی شهرری به روی صحنه ببریم».

عباس عبدی در پایان با اشاره به اجرای این اثر نمایشی افزود: هنرجویان ضمن آموزش با مراحل عملی اجرای یک نمایش در فضای حرفه ای آشنا خواهند شد و امید داریم که همین جوانان بتوانند با ادامه حضورشان در تئاتر شهرری، شاهد اجراهایی از نسل جوان در کنار پیشکسوتان نمایش شهرری باشیم.
لازم به ذکر است انجمن هنرهای نمایشی شهرری در طی تابستان و پاییز سالجاری کارگاه دیگری هم با تعریف تمرین تا اجرا به سرپرستی و تدریس مجید قربانی در حال برگزاری دارد.
در کارگاه فوق نیز نمایش(رقص کاغذ پاره ها)نوشته محمد یعقوبی از دوم آبان در سالن انجمن هنرهای نمایشی شهرری به روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران