در حال بارگذاری ...
کارگردان «خروس زری و روباه آوازه خوان‌»:

کودکان را با مهارت‌های نه گفتن و مراقبت از خود آشنا می‌کنیم

حسین قاسمی که از هفته آینده نمایشی با عنوان «خروس زری و روباه آوازه خوان‌» را در شهرستان پیشوا روی صحنه می‌برد گفت: قصه این اثر بر اساس داستان فولکور خروس زری احمد شاملو نوشته شده است.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با تئاترتهران,گفت: «این اثر به روز شده داستان خروس زری است که مهارت‌های زندگی را به کودکان 4 سال به بالا آموزش می‌دهد».
وی ادامه داد: «در این اثر مهارت‌های زندگی مراقبت از خود، خودآگاهی و همچنین با اتفاقات اخیری که برای قشر کودک  و نوجوان رخ می‌رهد مهارت نه گفتن را آموزش می‌دهیم. ما با آنچه که به کودکان آموزش می‌دهیم عزت نفس آنها را تقویت می‌کنیم».
کارگردان نمایش «خروس زری و  روباه آوازه خوان‌» اظهار کرد: «این اثر نمایشی  اجراهای ویژه مدارس خواهد داشت و در نهایت طی 5 شب و با دو نوبت اجرا در هر شب، ده اجرای عمومی دارد».
وی در خصوص ضرورت پرداختن به نمایش‌های آموزش دهنده ویژه قشر کودک عنوان کرد: «هر چقدر که برای کودک و نوجوان نمایش تولید شود کم است، چراکه اگر این قشر بتوانند کارهای خوبی را به تماشا بنشینند مهارت خوب دیدن  و تجربه باهم بودن را در سالن نمایش کسب می‌کنند. ضمن این‌که اکثر نمایش‌ها داستان‌ها وپیام‌هایی برای کودکان دارد و از آنجا که در قالب تصویر ارائه می‌شود در ذهن مخاطب باقی می‌ماند».
قاسمی تاکید کرد: «ضرورت اجرای نمایش‌های ویژه کودک این است که بچه‌ها با دیدن داستان‌های گذشته که به روز شده هم می‌توانند قصه‌های قدیمی را بشنوند و با مقتضای روز آشنا شوند».
وی در اشاره به حمایت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تشریح کرد: «هم  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تاکنون حمایت‌های خوبی از این گروه داشته‌اند و انجمن همواره پیگیر فعالیت هنرمندان استان تهران است. اگرچه اکثر حمایت‌ها معنوی و فکری بوده است اما انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با اختصاص مکان تمرین و اجرا و همچنین تبلیغات و اطلاع‌رسانی نسبت به این اثر نمایشی، زمینه خوبی برای اجرا فراهم کند».
نمایش «خروس زری و  روباه آوازه خوان‌» از 11 آذرماه هر روز در سالن سینما هنر شهرستان پیشوا به اجرا در می‌آید.




نظرات کاربران