در حال بارگذاری ...

سالن نمایشی ویژه هنرمندان تئاتر در شهرستان قرچک ساخته می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک از تاسیس سالن نمایشی با ۲۰۰ نفر گنجایش، برای تمرین و اجرای گروه‌های نمایشی هنرمندان شهرستان قرچک خبر داد.

بهروز مشتاق رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در گفت‌وگو با تئاتر تهران در خصوص سالن در حال ساخت شهرستان قرچک گفت: «این سالن نمایشی چیزی حدود 200 متر  مساحت دارد و با صحنه استاندارد برای اجرای  آثار گروه‌های این شهرستان قرچک آماده خواهد شد».
وی با بیان این‌که این پلاتو نمایشی 180 صندلی ظرفیت دارد، اظهار کرد: «این سالن برای اجرای تئاتر، نمایش فیلم، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در نظر گرفته شده است. این سالن برای تمامی هنرمندان حوزه نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی، موسیقی و برگزارکنندگان همایش‌ها قابل استفاده است».
مشتاق  با اظهار این‌که ما پیش‌بینی کرده‌ایم که این سالن  طی 6 ماه آماده بهره‌برداری شود، عنوان کرد: «با تخصیص بودجه لازم این سالن تا دهه فجر آماده می‌شود. طبق آنچه که برای راه‌اندازی این سالن تخمین زده شده چیزی حدود 350 میلیون تومان اعتبار لازم است که البته احتمال دارد تا 500 میلیون تومان افزایش یابد».
وی درباره حمایت‌ها برای تاسیس این سالن گفت: «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نسبت به آماده‌سازی این سالن حمایت کرده‌اند».
مشتاق با اشاره به این‌که چیزی حدود یکماه و نیم است که این پروژه آغاز شده در خصوص مکان  تمرین گروه‌های تئاتر شهرستان قرچک اظهار کرد: «ما پیش از این مکانی دائمی برای تمرین  و اجرای نمایش نداشتیم و همیشه  تمرینات به صورت پراکنده انجام می‌شد. گروه‌های تئاتری شهرستان قرچک در مکانی که هیچ امکاناتی نداشت و از سیستم  گرمایشی و  سرمایشی برخوردار نبود،تمرین می کردند و یا برخی از هنرمندان از پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک استفاده می‌کردند که البته مختص هنرمندان تئاتر نبود».
مشتاق ضمن تشکر از اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک برای کمک به هنرمندان استان در این مدت  تصریح کرد: «راه‌اندازی این سالن از نظر اجتماعی در بالا بردن سطح فرهنگی منطقه از موثرترین اتفاقات است. این اتفاق خوشحالی اهالی فرهنگ و هنر ا به دنبال دارد».




نظرات کاربران