در حال بارگذاری ...
با ایجاد تغییرات در شخصیت‌پردازی

«خدای کشتار» در مجموعه تئاتر محراب روی صحنه است

عباس نور محمدی نمایش «خدای کشتار» اثر یاسیمنا رضا را با ایجاد تغییراتی در شخصیت‌پردازی در تالار محراب روی صحنه دارد.

عباس نورمحمدی در گفت‌وگو با تئاتر تهران در خصوص دلایل انتخاب «خدای کشتار» برای اجرا گفت: این اثر، نمایشی  بسیار آشنا برای هنرمندان و مخاطبان است  که توسط چندین مترجم از سراسر جهان ترجمه شده است. من در اجرا به ترجمه علیرضا کوشک جلالی مراجعه کردم  چراکه علی‌رغم روان بودن، نزدیک به تفکر ما است.
وی اظهار کرد: این اثر با تصمیم گروه انتخاب و تمرین شد. تمرینات این نمایش چیزی حدود 1 سال به صورت مداوم ادامه داشت  و توانست در شهرستان‌های بهارستان و جشنواره تئاتر استانی به اجرا در آید.
نور محمدی عنوان کرد: از آنجا که متن، دیالکتیک و دیالوگ محور است، در شکل اجرایی نیز با بیشتر بر روی دیالوگ‌ها کار شد. متون یاسمینا رضا همواره بر روی رکود تاکید دارد و در حقیقت رکود مهم‌ترین رکن نمایشنامه‌های اوست.
وی افزود: ما در این اثر تاکید زیادی بر گفتمان و دیالوگی که بین بازیگران اتفاق می‌شود داشتیم .
کارگردان «خدای کشتار» بیان  کرد: این اثر طراحی صحنه بسیار ساده‌ای دارد. ما در این اجرا تمام آنچه که در پشت صحنه رخ می‌دهد را روی صحنه آورده‌ایم.  ما همچنین بر روی شخصیت پردازی نسبت به آنچه که در متن اصلی دیده  می‌شود تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده‌ایم.
وی همچنین تاکید کرد: تا امروز از اجرای نمایش رضایت دارم و از آنجا که پیش از این امکان تبلیغات کافی وجود نداشت سعی کرده‌ایم تا با اطلاع رسانی جامع نسبت به اجرای نمایش مخاطبان بیشتری را جلب کنیم.
کارگردان «خدای کشتار» اظهار کرد: در صورتی که نمایش با استقابل تماشاگران روبه‌رو شود اجرای آن تا 19 دی ماه ادامه  خواهد داشت.
 نور محمدی درباره حمایت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران گفت: اگر انجمن هنرهای نمایشی حمایت نمی‌کرد امکان اجرای نمایش فراهم نمیشد. با حمایت امیر حسین شفیعی توانستیم نمایش را در تالار محراب روی صحنه ببریم چراکه وی مام امور مربوط به اجرا را انجام داده بود. وی همچنین قول‌هایی در خصوص امور مالی داده که با توجه به شناختی که از او دارم محقق خواهد شد.




نظرات کاربران