در حال بارگذاری ...

ورامین و پیشوا میزبان آثار بخش مسابقه همایش نمایش شهرستان ورامین می‌شود

محمدتقی رودگر از اجرای ۸ اثر در بخش مسابقه خبر داد.

محمدتقی رودگر در گفت‌وگو با تئاترتهران در خصوص سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین گفت: 8 نمایش به بخش مسابقه راه یافته که همه در ورامین به اجرا در می‌آیند. در این میان چهار اثر در شهرستان پیشوا نیز روی صحنه خواهد رفت.
وی در یادآوری دوره‌های پیشین این همایش خاطر نشان کرد: اولین دوره همایش به دبیری حسین وزیری طی یک هفته برگزار شد و دوره‌های بعد با دبیری حسین تاجیک، امیرحسین شفیعی، ابوالفضل بوربور حرکت رو به جلو داشت. سیزدهمین دوره همایش نمایش نیز با شرایط بهتری در آستانه برگزاری است به طوری که گروه‌ها با کمک هزینه بهتری نمایش هایشان را اجرا می‌کنند.
رودگر عنوان کرد: همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای شهر شهرستان از اتفاقات خوب این دوره همایش نمایش شهرستان ورامین است . ضمن اینکه در این دوره نوع اجراها، افتتاحیه و اختتامیه هم تغییر کرده و شرایط بهتری  ایجاد شده است.
وی با اشاره به تاثیرات این همایش در تئاتر شهرستان ورامین گفت: همایش مرحله‌ای است که هنرمندان شهرستان آماده جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری شوند. در حقیقت همایش نمایش شهرستان ورامین یک محک است تا زمینه‌ای برای کار کردن افراد در دیگر جشنواره‌های بوجود آید.
رودگر افزود: اینکه امروزه به تئاتر شهرستان بها داده می‌شود اتفاق بسیار خوبی است. خوشبختانه همایش نمایش شهرستان ورامین هم خروجی خوبی داشته است و آثار خوبی توانسته اند از این طریق به دیگر جشنواره‌ها  راه پیدا کنند.
وی همچنین درباره اهمیت آموزش در رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران گفت: آموزش حرف اول را در رشد تئاتر می‌زند و خوشبختانه با کمک انجمن هنرهای نمایشی استان تهران کارگاه آموزشی توسط مریم کاظمی برپا شده که در نهایت به تولیدو اجرای تئاتر منجر خواهد شد. این کارگاه‌ها در افزایش آگاهی و اطلاعات علاقه‌مندان به تئاتر تاثیرات زیادی دارد.




نظرات کاربران