در حال بارگذاری ...

«شهادت پیتر اوهه» با طعم منفعت طلبی

مهدی محمدیان که قرار است در سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین نمایش«شهادت پیتر اوهه» را اجرا کند گفت: منفعت طلبی مهم ترین مضمونی است که می‌توان از این نمایش برداشت کرد.

مهدی محمدیان در گفت‌وگو با تئاتر تهران در خصوص اثرش گفت: نمایش «شهادت پیتر اوهه» اثر اسلاومیر مروژک درباره یک واقعیت تمثیلی است به این صورت که ببری در حمام خانه پیتر اوهه ظاهر می‌شود.

وی در معرفی هرچه بیشتر مضمون این اثر اظهار کرد: با ظاهر شدن ببر؛ همه می آیند تا آن ببر را به نفع خود مصادره کنند، از جمله مدیر سیرک که می‌خواهد از آن ببر برای نمایش خود استفاده کند. در این میان نیز دانشمندی که مامور شده تا در جهت پیشرفت علم روی آن ببر تحقیقاتی به عمل آورد.

در نهایت دولت وقت لهستان ( که در اینجا دولت خیالی درنظر گرفته شده است)تصمیم میگیرد وزیر امور خارجه هندوستان را به آنجا ببرد و برایش یک شکار ببر ترتیب ببیند.

در نهایت پیتر اوهه را مجبور میکنند تا طعمه ببر شود تا ببر از مخفی گاهش خارج شود و وزیر تیر خلاص را به ببر بزند. اما اوهه کشته می‌شود.

کارگردان نمایش «شهادت پیتر اوهه» عنوان کرد: متن اصلی نویسنده در این اجرا دستخوش تغییراتی زیادی شده است به طوریکه جمله بعضی از کاراکتر ها با متن اصلی تفاوت‌هایی دارد

وی عنوان کرد: در شروع نمایش مخاطب اثر خانه ای را میبیند  که به دنبال ورود شخصیت ها شکل و شمایل خانه تغییر میکند و شبیه به سیرکی کوچک می‌شود.

محمدیان که قرار است این نمایش برای اولین بار در شهرستان ورامین اجرا کند در معرفی نقش‌آفرینان نمایشش بیان کرد: محمد قربانی نقش پیتر اوهه را ایفا می‌کند، طیبه سادات نخلی عهده دار نقش مادام همسر پیتر است، آرزو حلاجی در نقش دختر پیتر اوهه، علیرضا تاجیک در نقش پسر پیتر اوهه، محمد جواد اردستانی در نقش مدیر سیرک، حسین محمدی در نقش مرد دانشمند، عباس ناروئی در اولین تجربه بازیگری خود به خوبی نقش کارمند چند شغله را ایفا میکند، محمد تاجیک در اولین تجربه بازیگری خود در نقش معلم ایفای نقش میکند و ملیکا وطن دوست بازیگر نقش منشی وزارت امور خارجه است.

البته تعدادی کودک نیز در این نمایش و در صحنه ای یک دقیقه ای به زیبایی کار می‌افزایند.

سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین به دبیری میثم تفرشی از 30 دی ماه تا 5 بهمن ماه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.




نظرات کاربران