در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «مرغ باغ هپروت»:

در اجرای نمایش به بن‌بست‌های ذهن آدمی اشاره کرده‌ام

آرزو رستمی فر در سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین «مرغ باغ هپروت» را اجرا می‌کند.

آرزو رستمی فر در گفت‌وگو با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران گفت: «مرغ باغ هپروت» به مخاطب خود این پیام را انتقال می‌دهد که در درون ذهن خود مانده است و اگر ذهن خود را باز کنند میتوانند دنیای بیرون را ببینند . در این اثر به مخاطب نشان داده می‌شود که این ذهن آدمی است که بسته مانده است.

وی در معرفی این اثر اظهار کرد: این اثر نوشته ناصح کامگاری و درباره دختری است که در تخیلات خود به امور روزانه مشغول است اما هروقت قصد خروج از خانه را می‌کند قفل در می‌شکند و در مدت زمان انتظار برای آمدن قفلساز با افراد مختلفی مواجه می‌شود و...

رستمی فر در خصوص شکل اجرایی نمایشش بیان کرد: از آنجا که متن در چند سال پیش به نگارش در آمده، در اجرای نمایش سعی کرده‌ام تا  آن را به روزتر کنم . «مرغ باغ هپروت» اثری واقع گرایانه و مفهومی است.

وی ادامه داد: در طراحی صحنه نمایشم سعی کرده ام تا حالت توهم‌گونه داشته باشد و تماشاگر در کنار حالت وهم و خیال،  فانتزی بودن اثر را احساس کند. طراحی‌ها به گونه‌ای است که مخاطبان در پایان اجرا فکر کنند که فضای نمایش فضای درون یک گنجه و یا خانه اسباب بازی است.

رستمی فر همچنین بیان  کرد: «مرغ باغ هپروت» طنزی امروزی است و من در این اجرا که 5 کاراکتر دارد در کنار رضا نجاری با استفاده از شیوه بازی در بازی آن  را اجرا می‌کنم.

وی درباره همایش نمایش تئاتر شهرستان گفت: هرساله بخشی از شرکت کنندگان این همایش را افراد نوپا و تازه‌کار تشکیل می‌دهند که نشانگر تاثیر برپایی این همایش در آشنایی افراد با متون  و آثار جدید است.

«مرغ باغ هپروت»  30 دی ماه ساعت 15 در فرهنگسرای رازی ورامین و ساعت 16:30 در بلک باکس شهرستان پیشوا اجرا می‌شود.




نظرات کاربران