در حال بارگذاری ...

«چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» به سمت کمینه گرایی مینی مالیستی رفته

حبیب الله دانش نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» را در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌کند.

حبیب الله دانش در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: کار به لحاظ بازی، طراحی و کارگردانی به سمت کمینه گرایی مینی مالیستی رفته است.

کارگردان نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» در خصوص مضمون نمایشش عنوان کرد:  بازیگر نقش اتللو روی صحنه خود را کشته و حال برگشته تا داستان و نقش خود را مثل اتللو برای ما بیان کند. او عاشق نقش دزدمونای نمایش اتللو شده است . او بر حسب حسد و سوءتفاهم نسبت به بازیگر دزدمونا قضد کشتن او را می‌کند و بر حسب اتفاق خود را می‌کشد. او در این اثر درباره مرگ خود توضیح می‌دهد.

وی ادامه داد: در این اثر طراحی داستان اتللو در لابلای نمایش قرار گرفته و علاوه بر خطر داستانی بازیگر و زندگی شخصی وی نیز روایت می‌شود. همچنین روابط پشت صحنه در زندگی شخصی بازیگر نشان داده می‌شود.

دانش در اشاره به طراحی‌های این اثر عنوان کرد: با توجه به اینکه اتللوی نمایش خود را در حین اجرا کشته طراحی لباس مربوط به نمایش و فضای بیمارستان است.همچنین طراحی نور هم با توجه به اینکه مکان‌های  مختلف روایت می‌شود به همین گونه طراحی شده است. کار به لحاظ بازی، طراحی و کارگردانی به سمت کمینه گرایی مینی مالیستی رفته است.

وی ضمن اشاره به استقبال مخاطبان طی  شب اجرایی که از این نمایش در مکتب تهران داشته است، تصریح کرد: در هر دوره تمرین رویکرد جدیدی به اجرا داشته ایم که همین امر هم باعث رشد در کار شده است.

نمایش «چند درجه سوءتفاهم در مقیاس اتللو» 28 دی ماه در قالب بخش مسابقه ایران طی دو ساعت 17 و 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می2شود




نظرات کاربران