در حال بارگذاری ...
محمد قربانی:

«زخم» تشریح مشکلات طبقه سوم جامعه است

نمایش «زخم » نوشته بهنام کشت زاده به کارگردانی محمد قربانی از یاس‌ها و ناامیدی های مردم می‌گوید.

محمد قربانی در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت:  بعضی از آدمها هنگام پا گذاشتن به این کره خاکی خودشان را مرده متحرک می بینند. نا امید از همه چیز هستند. هیچ قدم مثبت و موثری برنمی دارند . یاس و ناامیدی سبب زوالشان می شود بنابراین  یکی از دلایل انتخاب متن «زخم» تشریح مشکلات جامعه (طبقه سوم) است.

وی درباره طراحی‌ این نمایش بیان کرد:  نمایش «زخم» بسیار ساده و عامه پسند طراحی شده است . بازی بازیگر در این نمایش حرف اول را می زند و کارگردانی در بطن بازی نهفته است.

قربانی در اشاره به داستان این اثر تشریح کرد: اصغر به سبب قتل سعید(رقیب عشقی اش)، زندانی میشود. او در انفرادی‌ است تا صبح روز بعد اعدام شوداو همه را مقصر در ماجرای قتل سعید می‌داند و معتقد است از زمانی که بدنیا آمده بندنافش را با بدبختی پیوند زده‌اند. در هیچ جا موفق نبوده، بویژه درس خواندن. عاشق دختری بنام اقدس می‌شود اما این عشق یکطرفه بود و سعید که هم سن‌وسال اصغر و از یک خانواده پولدار است به خواستگاری اقدس می‌رود . او بفکر کشتن سعید می‌افتد تا او را از سرراه بردارد و  ....

کارگردان زخم همچنین اظهار کرد: باتوجه به امکانات ضعیف سخت افزاری در شهرستان ها، نمایش «زخم» پلاتویی آماده شد تا بدون استفاده از سیستم ناقص نور و صوت سالن اجرا شود و هیچگونه ضعف در کار بوجود نیاید .

وی در معرفی نقش‌آفرینان این اثر گفت: حمید شاهسون (درنقش اصغر)، محمدرسول شکری(نوجوانی اصغر)، الهام قره خان (صدای مادر اصغر)، جعفر مهبادی(صدای پدراصغر)، محسن شیرازی(صدای سعید)، میلاد پرنگ (صدای نوجوانی اصغر) اجرای این اثر را برعهده دارند.

نمایش «زخم» روز دوشنبه 2 بهمن 1396 در قالب سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین در پلاتوی شیخ جنید پیشوا اجرا خواهد شد .




نظرات کاربران