در حال بارگذاری ...

«کلاهی برای نهال» اثری در راستای حس مسوولیت پذیری نسبت به فرزندان شهدا

نمایش «کلاهی برای نهال» که این شب ها در شهرستان قرچک روی صحنه است، حس مسوولیت پذیری نسبت به فززندان شهدا و اینکه همچون سایه بان و چتر باید از آنها نگهداری شود را به عموم مردم یادآوری میکند.

جعفر کاظمی در گفت‌و‌گو با تئاتر تهران گفت: نمایش «کلاهی برای نهال» مرور خاطرات و زندگی نامه شهید مدافع حرم مهدی قاضی‌خانی است.
وی این نمایش را دومین کار شهدای مدافع حرم گروه نمایشی عاشوراییان معرفی کرد و درباره شهید قاضی خانی عنوان کرد: شهید مهدی قاضی خانی راه های مختلفی برای رفتن به سوریه را امتحان می کند و همه تلاشش را به کار میگیرد تا به هدفش برسد. وی به لحاظ معرفتی انسان وارسته و از نظر معنوی شخصیت برازنده ای داشت. صفات انسانی وی تا حدی بود که وی را به عنوان الگوی انقلابی در شهرستان قرچک می شناسند.
وی در خصوص استقبال مردم از این نمایش گفت: با توجه به اینکه نمایش بر اساس شخصیت شهید شکل میگیرد و مردم علاقه مند به شنیدن خاطرات و آشنایی با شخصیت های انها هستند، نمایش با مخاطب خوبی روبه رو شده است.
کارگردان نمایش «کلاهی برای نهال» درباره نقش آفرینان این اثر تاکید کرد: در این نمایش ۲۲ بازیگر حضور دارند اما بازی دو فرزند شهید در این اثر برای مردم از نکات بسیار جالب است. عنوان این نمایش برگفته از حرکت زیبنده مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا است که در این ملاقات نهال درباره عمامه از حضرت آقا سوال می کند و از وی کلاهی می خواهد که مقام رهبری بعد کلاه صورتی رنگی برای نهال می فرستد. این کلاه در یک نگاه ، صرفا یک کلاه است اما از نظر من کلاه به معنای این است که ما باید در مقابل فرزندان شهدا همچون چتر و سایه بان باشیم تا فرزندان شهدا احساس کمبود نکنند.
وی در صحبت هایش از امیر حسین شفیعی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و علیرضا ترامشلو رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان قرچک تشکر کرد و گفت: برای اجرای این اثر هیچ حمایتی از نهادی نگرفتیم و در این میان تنها آموزش و پرورش  استان تهران و شهرستان قرچک و بنیاد شهید این شهرستان برای تبلیغات نمایش حمایت کرده اند.
نمایش کلاهی برای نهال تا ۲۱ اسفند ماه هر شب ساعت ۱۹ برای عموم مردم در سالن نمایش کانون ملایک اجرا میشود.




مطالب مرتبط

به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو

نمایش موزیکال «قلعه هوشی لند» در ورامین به صحنه رفت
به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو

نمایش موزیکال «قلعه هوشی لند» در ورامین به صحنه رفت

اجرای نمایش شاد، موزیکال و آموزنده قلعه هوشی لند به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو از ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در آمفی تئاتر فرهنگسرای قطب الدین رازی ورامین آغاز شد.

|

نظرات کاربران