در حال بارگذاری ...

دماوند میزبان بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران شد

به گزارش تئاتر تهران، در ابتدای این جلسه شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران در دماوند فرصتی ارزنده برای معرفی چهره فرهنگی این شهرستان است گفت: شایسته است متولیان این جشنواره و جشنواره‌های مشابه تدابیری در خصوص به نمایش گذاشتن موضوعات اجتماعی شهرستان در قالب تئاتر بیاندیشند.

شاهرخ جهانشاهی از تئاتر به عنوان یک ابزار قدرتمند در انتقال فرهنگ نام برد و ادامه داد:  هنرهای نمایشی به عنوان یک ابزار قدرتمند و اساسی در انتقال فرهنگ بومی و محلی است و با توجه به اینکه جشنواره استانی تئاتر در شهریور ماه به میزبانی شهرستان دماوند برگزار می گردد، باید از این فرصت استفاده کرد.
وی تأکید کرد: با توجه به فرصت پیش رو و مدیریت صحیح، می توان از این امر به نحو احسن استفاده کرده و مشکلات و مسائلی که گریبانگیر شهرستان است را در قالب هنر تئاتر به مخاطب انتقال داد چرا که تأثیر پذیری از این هنر بسیار بالاتر از دیگر هنرهاست.

در ادامه محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تشکر از تشکیل این جلسه گفت: در راستای سیاست دولت تدبیر و امید در ایجاد عدالت فرهنگی و تمرکززدایی، این اداره کل اکثر برنامه ها و فعالیت های خود را در شهرستان های تابعه متمرکز نموده است و در همین راستا مقرر شد بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران در شهرستان دماوند برگزار شود.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت های موجود در دماوند گفت: در این شهرستان همدلی خوبی بین مسئولین و هنرمندان وجود دارد و همچنین هنرمندان تئاتر فعالیتهای چشمگیری دارند که از این ظرفیت‌ها باید نهایت استفاده انجام شود.

معاون هنری سینمایی افزود: جشنواره تئاتر استان تهران زمینه ظهور و بروز توانمندی های هنری دماوند را بیش اتز پیش فراهم می کند و امید است با حمایت مسئولین دماوند شاهد برگزاری جشنواره باشکوهی در این شهرستان باشیم.

در این جلسه که مسئولین شهرداری و شورای شهر دماوند هم حضور داشتند مقرر شد بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران از ٢ تا ٧ شهریور ماه در دماوند و در سالن های کوثر، وصال و پرستو و با حضور گروه های تئاتر برتر استان تهران برگزار شود و علاوه بر این سالن ها در فضاهای باز شهرهای آبسرد و رودهن و دماوند نیز برنامه های شاد و مفرحی اجرا شود.




مطالب مرتبط

مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود
مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود

مهدی نصیری، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، آثار رسیده به این رویداد را با کیفیت ارزیابی کرد که همین ویژگی، کار ارزیابی و انتخاب نمایش‌ها را سخت ساخته بود.

|

نظرات کاربران