در حال بارگذاری ...
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری

نخستین فصل تئاتر ری نتیجه مطلوب داشت

فصل تئاتر ری از ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و به مدت یکماه ادامه داشت و اجراها از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۱۹ انجام می شد.

گفتگوی تئاترتهران  با سیدمحمدموسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درخصوص تشریح برنامه ها و اجراهای فصل تئاتر ری

نمایش های فصل تئاتر ری با استقبال خوب مردم مواجه شد و این اتفاق شایسته و سازنده ای بود که می تواند به رشد و اعتلای هنر تئاتر در این شهرستان کمک ویژه ای داشته باشد، این امر با حمایت خوب شهرداری ها و اعضای محترم شوراهای شهر حسن آباد فشافویه، باقر شهر و قیامدشت به انجام رسید که از این امر ویژه حمایت و مساعدت نمودند.

هدف از برگزاری فصل تئاتر ری این بود که مردم به صورت رایگان به تماشای تئاتر بنشینند و از طریق تئاتر بتوانیم موضوعات مختلف را یادآوری و فرهنگ سازی کنیم که این امر باز خورد خوب و تاثیر گذاری در مردم خواهد داشت.

 سید محمد موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با تئاترتهران گفتگویی انجام داده که در پی می آید.

 

به نظر شما آیا فصل تئاتر ری توانسته است نیازها و خواسته ها را برآورده کند؟

بله، خوب بود. مخصوصا در حسن آباد فشافویه مردم بسیار خوب و گرم استقبال کردند و این امر باعث شده که ما انشاالله اگر بتوانیم موضوعات مختلف را  در امر شهرداری اعم از حقوق شهروندی و موضوعات مختلف شهرداری که مردم مستقیم یا غیر مستقیم با شهرداری ارتباط دارند را در قالب تئاتر با شهرداری دوباره همکاری کنیم تا فصل دوم تئاتر را شروع کنیم. همچنین در تلاش هستیم که شهرداری های محترم کهریزک و شهرداری منطقه ۲۰ هم فصل تئاتر را به مدت یکماه برگزار کند تا اجرای نمایش ها اجرای عمومی داشته باشند.

 

 هنرمندان فصل تئاتر از بومی های شهرستان ری بوده اند؟

هدف دیگر فصل تئاتر ری این بود که هنرمندان شرکت کننده در فصل تئاتر از بومی های این شهرستان باشند.

فصل تئاتری ها از هنرمندان بومی خوب شهرستان ری بودند و تمام تلاش ما این هست این عزیزان هنرمند و توانمند انشاالله در مراسم ها و جشنواره های ملی و کشوری بدرخشند. از همه کسانی که در این امر یاری و کمک کردند بخصوص هنرمندانی که بدون چشم داشت وقتشان را در اختیار مردم قرار دادند و هنرشان را در دید مردم قرار دادند که مردم بتوانند با برنامه های مختلف هنری آشنا شوند و شادی و نشاط در بین شهروندان ارائه کنند تشکر می کنم. ما از همه هنرمندان که برنامه های تفریحی و برنامه های بیمه هنرمندان که مستعد هستند، همکاری لازم را داریم و امیدواریم بتوانیم بیشترین خدمات را به این عزیزان و مخصوصا هنرمندان عرصه های مختلف هنری در شهرستان ارائه نماییم و رضایت همه هنرمندان را کسب کنیم.اداره ارشاد متولی فرهنگ و هنر است و این اداره خانه هنرمندان است.

 

  ارزیابی کلی شما از فصل تئاتر ری چیست؟

 به نظر من برای دوره ی اول فصل تئاتر خوب بود چون در مرحله اول نتیجه مطلوب و مفیدی را کسب کرده است. ما در تلاش هستیم موضوعات مختلفی که در فصل تئاتر اجرا شد با همکاری آموزش پرورش در مدارس شهرستان نیز اجرا نماییم موضوعات مختلفی که برای دانش آموزان مفید باشد.

در پایان از جناب آقای امیرحسین شفیعی مسئول انجمن هنرای نمایشی استان تهران، جناب آقای حمیدرضا صفار مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ری و همکاران ایشان در اجرای این برنامه نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

 

گفتگو: محمدرضا حزینی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران