در حال بارگذاری ...

گزارش عملکرد دی ماه هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران منتشر شد

به گزارش تئاترتهران، اولین جلسه رسمی اعضای جدید هیات ریسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در اولین روز از زمستان 97 در دفتر این انجمن برگزار شد و طی این جلسه و رای گیری داخلی ، آقای امیرحسین شفیعی بعنوان رییس ، آقای حمیدرضا صفار بعنوان نایب رییس و مسئول امور شهرستان ها ، آقای ابراهیم رهگذر بعنوان خزانه دار ، آقای علیرضا ترامشلو بعنوان مدیر سایت انجمن و آقای سامان ناصری بعنوان عضو هیات رییسه انتخاب و به انجمن هنرهای نمایشی کشور معرفی شدند که احکام این افراد هم صادر و در تاریخ 23 دیماه 1397 توسط مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به آنها تقدیم شد. اما در مدت یک ماهی که هیات رییسه جدید انجمن هنرهای نمایشی آغاز به کار کرده اند اتفاقاتی در سطح استان افتاده که به طور خلاصه خدمت شما اعضای محترم این انجمن عرض خواهیم کرد .

-1نخستین پنجشنبه اول هر ماه میزبان ۵ تن از هنرمندان می شود. در جلسه پنجشنبه ۷ دی مهدی اکبری زاده ، سید امیر حسینی ، راضیه دهپائینی و علی رضا رحیم دل با ارائه نظرات خود را با رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و اعضا هیت رییسه در میان گذاشتند. در  هم اندیشی پنجشنبه های تئاتری بر روی برگزاری جشنواره ها شهرستانی، تمرکز فعالیت ها در شهرستان ها و تبادل آثار نمایشی شهرستان ها ،کارگاه آموزشی درحوزه اقتصاد تئاتر تاکید  و اعضا جلسه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.   پنجشنبه های تئاتر در اولین پنجشنبه هر ماه به میزبانی هیات رئیسه انجمن نمایش استان تهران برگزار می شود .

-2مراسم تودیع  مسئول قبلی انجمن هنرهای نمایشی ورامین و معارفه سرکار خانم  راضیه ده پائینی ، با حضور نایب رییس و مسئول سایت انجمن برگزار شد .

-3بازرس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در جلسه ای با حضور ترگل آقایی و وحید مهدی پور مسئول انجمن و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر  به بررسی شرایط و نتایج کارگاه آموزش بازیگری و کارگردانی که توسط حبیب الله دانش از تیر ماه آغاز شده بود پرداخت و مقرر شد نمایش های تولید شده در این کارگاه پس از بازبینی در بهمن ماه به روی صحنه بروند. در این بازدید مجید قربانی بازرس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با حضور در محل پلاتوی تمرین گروه ها روند آماده سازی نمایش های در حال تولید در این کارگاه های آموزشی را مورد بررسی قرار داد.

-4جلسه مشترک انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه با هدف توسعه تئاتر در شهرستان فیروزکوه برگزار گردید . . در این جلسه  توافق شد تا با همکاری مشترک فصل تئاتر شهرستان فیروزکوه در تابستان سال ۹۸ به مدت ۱۰۰ شب برگزار شود . همچنین در این جلسه طرح برگزاری جشنواره آئین ها نوروزی مورد بررسی قرار گرفت.

-5برگزاری جلسه و جلب مشارکت از بنیاد شهید برای برگزاری فصل تئاتر دفاع مقدس و تدوین شیوه نامه این فصل تئاتر ، در این برنامه قرار است که در هر شهرستان زندگی نامه یک شهید شاخص بومی و یا ساکن در آن منطقه مورد بررسی قرار گرفته و توسط یکی از نمایشنامه نویسان بومی تبدیل به نمایشنامه شود و توسط گروهی از هنرمندان همان شهرستان به روی صحنه برود .

-6اولین نشست روسای انجمن هنرهای نمایش شهرستان های استان تهران پس از انتخابات اخیر هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به میزبانی 22 دی ماه به میزبانی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

-7انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در نظر دارد به منظور حمایت از تولیدات آثار هنرمندان جوان استان تهران و تبادل تجربیات نسل جدید کارگردان ها و بازیگران تئاتر استان تهران آثار موفق گروه های جوان را درقالب هفته تئاتر جوان در شهرستان های مختلف برنامه ریزی کند . در نخستین تجربه هم زمان با اجرها ی رپرتوار اثار کارگاه ها اموزشی شهرستان اسلامشهر دو اثر از شهرستان دماوند به همراه دواثر برگزیده فصل تئاتر جوان شهرستان پیشوا   ۱۰ الی ۱۴ اسفند در  شهرستان اسلامشهر روی صحنه می رود

-8 انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در سال 1397 که مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، برنامه‌هایی را برای بهمن و اسفندماه امسال در نظر گرفته است. پوستر این رویداد  هنری روز یکشنبه 23 دی ماه با حضور مدیرکل ارشاد استان تهران رونمایی شد،ین ویژه برنامه با  همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و حمایت ادره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی  ایران از 10 بهمن تا 10 اسفندماه برگزار می‌شود. در «فصل تئاتر انقلاب» قرار است ۵ اثر در بخش صحنه‌ای ۷ اثر در بخش خیابانی و ۱۰ اثر در بخش نمایشنامه‌خوانی در شهرستان‌های استان تهران به اجرای عمومی در می‌آید.

-9 جشنواره «چله عشق» ویژه دستاوردهای انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته در قالب جلسات نمایشنامه‌خوانی در شهرستان ملارد برگزار خواهد شد.

-10همچنین در این یک ماه  دو مدالیوم انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به آقایان ، خیام وقار کاشانی و همومن رهنمون به پاس دوسال تلاش پیگیر و مستمر برای خانواده تئاتر در هیات رئیسه انجمن هنرهای نماشی استان تهران ، یک مدالیوم به آقای مهندس محمدحسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان ترهان ، به پاس حمایت های بی دریغشان از تئاتر در دو سال گذشته و همچنین یک مدالیوم هم به اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر به پاس همکاری های سازنده و امیدوار کننده شان با مجموعه هنری این شهرستان اهدا شد .

-11 همچنین تمامی شهرستان های تابعه به عضویت در سامانه فروش اینترنتی تیوال در آمدند و پس از این از بهمن ماه سال جاری  تمام بلیط فروشی های تئاتر در استان تهران از طریق این سامانه قابل اجراست .




نظرات کاربران