در حال بارگذاری ...
علیرضا کوهفر:

«نامیرا» مفهوم انقلابی و سیاسی دارد

در گفتگو با تئاترتهران، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: «نامیرا» مفهوم انقلابی و سیاسی دارد و در معنا پیام خود را به مخاطب منتقل کرده است.
علیرضا کوهفر مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) درباره تحلیل سیاسی نمایش «نامیرا» کاری از امیرحسین شفیعی گفت: «نامیرا» یکی از کارهایی است که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مفهوم انقلابی و سیاسی دارد و خیلی به صورت مستقیم مفهوم خود را مطرح نکرده بلکه بیشتر در معنا پیام خود را منتقل کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایش «نامیرا» پیام انقلابی و درستی دارد اظهار کرد: این اثر یک نمایش خاص است که شاید اجرایش در کشور ما کم اتفاق می‌افتد و شاید امیرحسین شفیعی تنها فردی است که اینگونه کار می‌کند. ما کارهای کلاسیک و کارهای فرم در کشور زیاد داریم اما کارهای امیرحسین شفیعی امضایی دارد که وقتی می‌بینیم متوجه می‌شویم، اثر وی است یعنی اگر از قبل ندانیم که فلان نمایش کار شفیعی است با دیدن آن اثر متوجه می‌شویم که آن نمایش را وی ساخته است.  
مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی تصریح کرد: «نامیرا» یکی از کارهای امیرحسین شفیعی است و از کارهای مفهومی و معناگرایی به شمار می‌رود که مخاطب خاص خود را دارد و برای مخاطب عموم جامعه ساخته نمی‌شود بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که مردم کوچه و خیابان یا پدربزرگ و نوه بخواهند با هم بیایند و از این نمایش استفاده کنند.
وی افزود: کارهای شفیعی خاص است، مخاطب خاص خود را نیز دارد و تماشاگر آشنا به تئاتر و هنردوست را می‌طلبد.
کوهفر گفت: برخی از محصولات برای مخاطب عام جامعه است و شاید قشر هنرمندان چندان جذب آن نشوند یا بالعکس. نمایش «نامیرا» اثری بسیار زیبا و البته سخت است چراکه به صورت میدانی و در هوای سرد اجرا می‌شود.




نظرات کاربران