در حال بارگذاری ...
امیرحسین شفیعی

در ایام نوروز مسافران تئاتر خواهند دید

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران عنوان کرد: قرار است گروه های نمایشی استان تهران، اجراهایی را در ایام نوروز و به منظور پاسداشت جشن روز جهانی تئاتر تدارک ببینند.

به گزارش تئاترتهران، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران قصد دارد برای اولین بار جشن روز جهانی تئاتر را در روز اصلی آن برگزار کند. امیرحسین شفیعی رئیس  انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در گفت‌وگو با تئاترتهران اظهار داشت: در گرامیداشت روز جهانی تئاتر که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و مسئولان شهری شهرستان فیروزکوه برگزار می‌شود، هم به اجرای عمومی تئاتر در شهرستان، هم به آیین‌های نوروزی و هم به تقدیر از برگزیدگان تئاتر استان تهران پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران قرار است گروه‌های نمایشی، اجراهایی را برای ایام نوروز تدارک ببینند. در همین راستا شهرستان فیروزکوه به دلیل اینکه شهر کوهپایه‌ای است و در مسیر گذرگاه شمال قرار دارد میزبان برنامه‌های نوروزی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران خواهد بود.

شفیعی با بیان اینکه در این طرح ضمن برخورداری بومیان این شهرستان از آثار نمایشی، مسافران نورزی هم از امکان دیدن تئاتر بهره‌مند می‌شوند، گفت: قرار است ۱۲ اثر در قالب نمایش‌های آیینی جشنواره کهن‌دیار فیروزکوه به اجرا در آید و چند نمایش به مناسبت روز جهانی تئاتر در فضاهای باز، اماکن گردشگری و کمپ‌های نوروزی شهرستان فیروزکوه برپا شود.

وی در ادامه افزود: جشن روز جهانی تئاتر به خاطر گستردگی رویدادهای هنری به مناسبت روز جهانی تئاتر در ۶ فروردین ماه در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه برگزار می‌شود که نخستین جشن روز جهانی تئاتر برای هنرمندان استان تهران خواهد بود.

شفیعی اظهار داشت: در این برنامه از فعالان تئاتر استان تهران تقدیر خواهد شد و گروه‌های برتر و فعال طی دو سال گذشته، مدیران دولتی شهرستان‌های استان تهران، پیشکسوتان تئاتر استان، انجمن‌های فعال استان تهران که طی سال گذشته بیشترین دستاورد را داشته‌اند، نمایندگان مجلس و کسانی که از تئاتر در شهرستان‌های حمایت کردند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان تهران سعی دارد در سال جدید برگزاری هر ساله این جشن را پایه‌گذاری کند و در ایام نوروز چراغ تئاتر را در شهرستان‌های استان تهران روشن نگه دارد.




نظرات کاربران