در حال بارگذاری ...
با افتتاح یک سالن بلک باکس

پیشوا صاحب خانه فرهنگ شد

امیرحسین طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا از ساخت سالن بلک‌باکس برای تمرین و اجرای نمایش خبر داد.

طاهری در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: خانه فرهنگ و سالن بلک باکس این شهرستان پیشوا 17 بهمن ماه ساعت 10 صبح با حضور مدیرکل اداره ارشاد استان تهران، نماینده فرماندار و مقامات محلی، مسئولان انجمن‌ها و همچنین هنرمندان افتتاح خواهد شد.

وی درباره چگونگی افزایش امکانات سخت افزاری به شهرستان پیشوا تشریح کرد: با توجه به این‌که شهرستان پیشوا هیچ زیرساخت فرهنگی و هنری از جمله فرهنگ‌سرا و خانه فرهنگ نداشت، تصمیم گرفتیم با مشارکت بخش خصوصی خانه فرهنگی در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی در اشاره به ویژگی های خانه فرهنگ شهرستان پیشوا بیان کرد: خانه فرهنگ با زیربنای بیش از 200 مترمربع دارای سالنی برای برگزاری جلسات و برنامه‌های انجمن‌های شعر و همچنین اجرای نمایش است. این مجموعه با متراژ 80 متر مربعی دو اتاق گریم و یک اتاق کنترل و مانیتورینگ دارد و از پردازش نوری و سیستم صوتی حرفه‌ای بهره‌مند است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا  در سخنانش در خصوص زمان بهره برداری از این سالن توسط گروه های نمایشی تصریح کرد: در حال حاضر صندلی‌های سالن که پرتابل خواهند بود در دست ساخت است و به محض آماده‌سازی در سالن نمایشی که ظرفیتی حدود 80 تا 100 نفر خواهد داشت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: از آنجا که استفاده از این سالن چند منظوره است و توسط انجمن شعر هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت تصمیم گرفتیم برای سهولت کار از صندلی‌های پرتابل و قابل حمل استفاده کنیم.

طاهری درباره اولین بهره برداری از این سالن اظهار کرد: در ایام دهه فجر 6 گروه نمایشی در شهرستان پیشوا به اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی می‌پردازند که بخشی از این اجراها در سالن تازه تاسیس خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین نمایشی که قرار است در سالن تازه تاسیس خانه فرهنگ روی صحنه رود، اثری با عنوان «جاسم نخلی» به کارگردانی رضا محمدیان است .




نظرات کاربران