در حال بارگذاری ...

یاس کبود بمناسبت ایام فاطمیه در ری به روی صحنه رفته است

نمایش مذهبی یاس کبود ازتولیدات انجمن هنرهای نمایشی شهرری از هفتم اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی، هنری شیخ ابوالفتوح رازی به روی صحنه رفته است.

درگفتگوبا تئاتر تهران،حمیدرضا صفار رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرری با تاکید بر لزوم تولید آثار فاخر در حوزه نمایش های دینی گفت: با توجه به بافت مذهبی شهرری و تولید اثر نمایشی در این حوزه، انجمن نمایش به طور تخصصی برنامه های فاخری را بمناسبت های خاص مذهبی تولید و اجرا میکند.

وی در ادامه افزود: انجمن نمایش ، ضمن تولید اثر نمایشی توجه ویژه ای هم به گروه های تعزیه دارد و اکنون نیز به امین مناسبت چند گروه تعزیه در حال اجرا در نقاط مختلف شهرستان می باشند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرری در خصوص تولید نمایش یاس کبود اعلام کرد: این نمایش از سال های قبل نیز به طور پیوسته در همین ایام در سالن انجمن نمایش شهرری به روی صحنه رفته است و همواره نیز مورد استقبال هموم مخاطبین قرار گرفته است.

صفار همچنین گفت: نمایش یاس کبود به زندگی دخت گرامی پیامبر اعظم می پردازد و برای تهیه متن نمایشنامه آن از افراد خبره و آگاه به مسایل دینی و تاریخ اسلام بهره مند شده ایم.

وی در خاتمه با اشاره به تولید اینگونه آثار در شهرری اظهار داشت: بنابر نیاز مخاطب نسل جوان و آشنایی هر چه بهتر جوانان با تاریخ پرفروغ اسلام و الخصوص تاریخ صدر اسلام، بنابرآن داشتیم تا در اجرای متن نیز از وجود جوانان علاقه مند به هنر نمایش استفاده کنیم، به همین خاطر کارگردان این اثر نمایشی، با ترکیبی از جوانان و افراد با تجربه عضو انجمن نمایش، یاس کبود را روانه صحنه کرده است.

نمایش مذهبی یاس کبود ویژه ایام فاطمیه و با کارگردانی فرشاد فتحی همه روزه  تا دوازده اسفند در مجتمع فرهنگی، هنری شیخ ابوالفتوح رازی واقع در شهرری میدان نماز داخل بوستان ولیعصر (عج) به روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران