در حال بارگذاری ...

نویسنده و کارگردان تئاتر شهرستان های استان تهران، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین شد

به گزارش تئاترتهران، سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به ویژگی های هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر انقلابی عدالت را در جامعه به عنوان یک ارزش بیان می کند.

به گزارش تئاترتهران، جعفر کاظمی هنرمند هنرهای نمایشی استان تهران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین در آستانه سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی به بررسی شاخصه های هنر انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: هنر انقلابی باید به تبیین زیبایی ها بپردازد، به تصویر کشیدن حماسه ها، جانفشانی ها، حرکت عظیم و توفنده مردم در همه عرصه ها، به نمایش گذاشتن جلوه های ایثار، فداکاری و مساعدت مردم با یکدیگر، به رخ کشیدن صحنه های رنج و درد و ظلم و ستمی که طاغوتیان به ملت روا داشتند و مقاومتی که مردم در برابر ظلم و ستم از خود نشان دادند از وظایف هنر انقلابی است.

وی سپس بر جهت گیری کار هنری در جهت افکار انقلابی و توحیدی و همسو با ارزش های انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: همین فکر امروز در دنیا یک حرکت عظیم آزادیخواهی و استقلال را در مردم تحت ظلم استکبار جهانی ایجاد کرده است و بیداری اسلامی و بیداری انقلابی را در این کشورها پدید آورده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: کار هنری باید در جهت صف آرایی و مقابله با افکار شیطانی و اهریمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باشد و در به ثمر نشاندن بیداری اسلامی نقش ایفا کرده و در موج عظیم حرکت توده ملت ها به سوی آزادیخواهی تاثیرگذار و سهیم باشد.

کاظمی با بیان اینکه نشر معارف الهی از ویژگی بارز دیگر هنر انقلابی است، اظهار داشت: هنر دینی آن است که بتواند معارفی که همه ادیان و به خصوص دین مبین اسلام به نشر آن در بین انسان ها همت گذاشته و جان های پاکی در این راه فدا شده اند نشر دهد، جاودانه کند و در اذهان ماندگار سازد، هنر دینی عدالت را در جامعه به عنوان یک ارزش بیان می کند.

وی ادامه داد: روایت پیروزی های دوران انقلاب اسلامی و به خصوص جنگ تحمیلی، روایت ایستادگی مردم در مقابل کفر جهانی، روایت شکست دشمن به خصوص منافقین و روایت فداکاری های جوانان این مرز و بوم در دفاع از حرم مقدس آل الله، وظیفه ای بر دوش هنر انقلابی و هنرمندان انقلابی است.

هنر انقلابی باید مبلغ حقیقت باشد

این هنرمند تئاتر گفت: هنر انقلابی باید مبلغ حقیقت باشد، دشمنان سعی دارند حقایق را کتمان کنند، دروغ به خورد مردم دنیا بدهند، با دروغ جو ایران هراسی در منطقه و دنیا به راه بیندازند، در این حالت هنر انقلابی نباید اجازه دهد حقایق زیر کلمه های نحس و نجس لگد مال شده و از بین برود.

وی افزود: هنر انقلابی باید صادق و به روز باشد، یعنی در جهت تبلیغ در دوستی ها گام بردارد، از سیاه نمایی ها بپرهیزد، واقعیت های جامعه را نشان دهد و خود را به روز کند.

سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ویژگی های هنرمند انقلابی از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: هنرمند باید شجاع باشد و در برابر هجمه ها صبورانه بایستد، به آرمان های بلند انقلاب اسلامی پایبند باشد، هنر را از شکل کالای تجملی خارج کند، مایه هنری را غلیظ کرده و امانت دار و به روز باشد، اخلاق مدار و فرهنگ ساز و مرد زمانه خود باشد.




نظرات کاربران