در حال بارگذاری ...
ترویج و توسعه تئاتر در جامعه

جشنواره تئاتر محیطی «زیرپرچین» برگزار می شود

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان پردیس از فراخوان نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر محیطی «زیر پرچین» در شهرستان های پردیس و دماوند خبر داد.

به گزارش تئاتر تهران، احمد مایل مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان پردیس اظهار کرد: این جشنواره باهدف تولید و اجرای نمایش‌های کوتاه و ارتقا کیفی و کمی این‌گونه نمایش‌ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های پردیس و دماوند و همچنین تعامل و همکاری انجمن هنرهای نمایشی دماوند و پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تعامل با انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌های اطراف در جهت ترویج و توسعه تئاتر در بین اقشار جامعه است و اینکه تئاتر را به دل مردم ببریم و به همکاران و تماشاگران بفهمانیم تئاتر را می‌توان در هر محیطی اجرا کرد.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: ارزش‌های و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ‌طلبی و کوشش برای صلح جهانی، معضلات اجتماعی شامل ازدواج جوانان، علت و معلولیت طلاق، اعتیاد، انضباط شهری همچون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و موضوعات آزاد به تشخیص گروه‌های نمایشی از جمله محورهای مورد تأکید این جشنواره است.

مایل تصریح کرد: نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های محیطی، نمایش‌های کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان (صحنه‌ای، محیطی و خیابانی) ازجمله بخش‌های جشنواره است.

وی در خصوص شرایط شرکت در جشنواره بیان کرد: نمایش‌های کوتاه کمتر از ۲۰ دقیقه و بیشتر از ۳۰ دقیقه نباشند، ازنظر امکانات صحنه‌ای و دکور، پورتال باشند و هر گروهی می‌تواند حداکثر سه نمایش پیشنهاد دهد.

وی در خصوص شرایط عمومی شرکت در این فراخوان گفت: کلیه هنرمندان منطقه علاقه‌مند به اجرای نمایش‌های کوتاه در فضاهای بازو محیطی می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند، نمایش‌های شرکت‌کننده نیاز به بازخوانی ندارند و در مرحله بازبینی برای حضور در جشنواره انتخاب می‌شوند، نمایش شرکت‌کننده فقط در مرحله بازبینی حضوری انتخاب می‌گردد.




نظرات کاربران