در حال بارگذاری ...
آرش دادگر

کارگردانی امری تفکری، تخیلی و عمل‌گرا است

آرش دادگر که به تازگی ورکشاپ‌های کارگردانی تئاتر را زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در مجموعه تئاتر محراب برگزار کرده‌است ،‌ می‌گوید: کارگردانی تئاتر امری تفکری، تخیلی و عمل‌گرا است

آرش دادگر در گفت‌وگو با  تئاترتهران گفت: بخشی از دوره‌های آموزشی که این روزها در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود، به کارگردانی تئاتر اختصاص دارد و من به عنوان مدرس آن کارگردانی مقدماتی را آموزش می‌دهم.
 او افزود: سرفصل‌هایی که در این دوره به هنرجویان آموزش داده می‌شود، شناخت متن، عناصر بصری صحنه، کار با بازیگر و دورخوانی نمایشنامه است.
دادگر با بیان این‌که دوره این ورکشاپ آموزشی 10 جلسه سه ساعته است و تاکنون یه جلسه از آن برگزار شده است، درباره استمرار دوره‌های بعدی کارگردانی تئاتر گفت: در صورتی که ثبت‌نام هنرجویان برای دوره بعد به حد نساب برسد، آموزش کارگردانی تئاتر ادامه خواهد داشت.
این مدرس تئاتر همچنین تاکید کرد: ترجیح ما بر این است که ثبت‌نام کنندگان دوره بعد کسانی باشند که این دوره را پشت سرگذاشته باشند و یا حداقل با موارد آموزش داده شده در این دوره آشنایی داشته باشند.
او درباره اهمیت برپایی دوره‌های آموزشی کارگردانی، بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و ... تصریح کرد: تاثیرگذاری آنچه افراد می‌آموزد به خودشان بستگی دارد. داده‌ها چیزهایی است که باید  رویشان کار کرد تا به پرورش برسد.کارگردانی یک فرمول نیست که بتوان آن را در هر اشل قرار داد و جواب گرفت.
دادگر همچنین  کارگردانی را امری تفکر معرفی کرد که در کنار تخیل و عمل‌گرایی تکمیل می‌شود.
او همچنین در خصوص اجرای یک اثر نمایشی به عنوان خروجی اولین دوره آموزش کارگردانی گفت:  در حال حاضر برنامه قطعی برای اجرا نداریم و باید در نهایت به آنچه هنرجویان آموخته‌اند و میزان توانایی‌ها توجه کرد.
کلاس‌های آموزشی کارگردانی آرش دادگر هر هفته جمعه از ساعت 15 تا 18 در تالار محراب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای هماهنگی بیشتر می‌توانند به دفترانجمن هنرهای نمایشی استان تهران واقع در مجموعه تئاتر محراب مراجعه کنند.

 

 




نظرات کاربران