در حال بارگذاری ...

وحیدرضا قناعتیان دبیر بخش نمایش و فیلم سی و پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور شد

افتخاری دیگر برای هنروهنرمندان پاکدشت با انتخاب وحیدرضا قناعتیان به عنوان دبیر بخش هنرهای نمایشی سی و پنجمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور رقم خورد.

به گزارش تئاترتهران، طی ابلاغی از طرف دکتر مهدی علی اکبر زاده مدیرکل اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، وحید رضا قناعتیان به عنوان دبیر بخش هنرهای نمایشی این جشنواره انتخاب گردید.
این جشنواره که مرحله نهایی آن در مردادماه برگزار خواهد شد هم اکنون در مرحله بازبینی وانتخاب آثار است.
وحیدرضا قناعتیان که سابقه بیست و پنج سال تدریس تئاتر و هنردر مدارس را دارد، دانش آموخته دانشکده سینماتئاتر، دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی ارشد است.
اوکه  در دوران دانش آموزی نیز به بازیگری در نمایش پرداخته است، به صورت حرفه ای برای اولین بار در سال 1373 در دوران دانشجویی بازیگری و کارگردانی تاتر را تجربه نمود.که ماحصل آن تا کنون حضور در بیش از سی اثر نمایشی به عنوان نویسنده،کارگردان یا بازیگر است. از جمله نمایشهایی که به کارگردانی او به صحنه رفت نمایش «چوبهای مقدس» بود که در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تاتر عروسکی دانشگاهی حائز چندین رتبه برگزیده شد.

اوهمچنین با نمایش زیارت درسال1392 به عنوان نمایش برگزیده تئاتر دانش آموزی سراسر کشوردست یافت.

ازجمله آثار دیگر اومی توان از: نمایش های بامن مثل دریا،نقل بازی اردشیر،حالتی رفت که محراب، وقایع غیر اتفاقیه،یک غزل ناتمام،خسرو شیرین فرهاد،رامین وژاله، خواب خیال خاطره، هملت کوچک هملت بزرگ، اژدها و افسون و...را نام برد او همچنین با تله تاتر پروانه ها ، سریال بیا تا برویم ، تله فیلم فاصله ها و مجموعه نمایشی عروسکهای جهانگرد تجربه بازیگردانی و بازیگری مقابل دوربین را نیز داشته است.  وی قریب به سه سال دربرنامه تلوزیونی گل آموز به عنوان کارگردان هنری و مجری بخش آموزش عروسک سازی تجربه فعالیت دارد.
 قناعتیان با جمعی از هنرمندان و علاقمندان شهرستان پاکدشت گروه تاتر "پلات" را با هدف آموزش تئاتر به علاقمندان تاسیس کردند.




نظرات کاربران