در حال بارگذاری ...
با پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم»

تئاتر در راستای ترغیب مردم به دوچرخه‌سواری فرهنگ‌‌ساز می‌شود

پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم» با شعار از خودمان شروع کنیم همزمان با دویستمین سال اختراع دوچرخه در سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

به گزارش تئاترتهران ، امیر حسین شفیعی در معرفی هرچه بیشتر این اجرا که قرار است از 22 تیر تا 31 مردادماه در خیابان‌های پایتخت اجرا شود گفت: پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم»  با حمایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور تهران و حوزه هنری،  با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به دوچرخه سواری به اجرا در آید.

وی تاکید کرد: در این اجرا تئاتر به عنوان یک رسانه به مسئولان آمده تا با فرهنگ‌سازی به مردم حمل و نقل عمومی با استفاده از دوچرخه را آموزش دهد.

طراح و کارگردان پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم» همچنین عنوان کرد: این پرفورمنس در سه‌شنبه ها و پنجشنبه های هرهفته در خیابان‌های شهر برگزار شود و شهروندان تهران را با فرهنگ دوچرخه‌سسواری آشنا می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر این‌که همه باید به این نتیجه برسیم که دوچرخه‌سواری صرفا یک تفریح نیست بلکه حمل و نقل لذت‌بخش نیز محسوب می‌شود، بیان کرد: پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم»  در راستای ترغیب و تشویق و معرفی ظرفیت‌های دوچرخه سواری اجرا می‌شود . این پرفورمنس جنبه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارد و از ابعاد مختلف مثل سلامتی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا دارای اهمیت است.

شفیعی با اشاره به این‌که آخرین مراحل آماده‌سازی این اثر در تالار محراب در حال انجام است تصریح کرد: در این پرفورمنس که سه شنبه آینده 27 تیرماه با حضور و همکاری چهل رکاب‌زن اجرا می‌شود  شاهد اجرا در 4 مسیر از ساعت18 تا 20:30 خواهیم بود که مسیر اول از میدان منیریه تا چهارراه ولیعصر (تئاترشهر) ، مسیر دوم از خیابان انقلاب تا  میدان کشاورزو  مسیر سوم در خیابان مطهری خواهد بود . همچنین این پرفورمنس در بازار تهران از ساعت 10:30 تا 13  اجرا می‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری از این که این پرفورمنس به شکل گسترده‌تر در تمام مناطق استان تهران اجرا شود، به معرفی عوامل این اثر پرداخت و افزود: «در این پرفورمنس علیرضا کاظم زاده، حسین بنیاد، رضا نجاریان، مبین هداوندخانی، و علیرضا فتاحی و علی خوش‌گفتار به عنوان دستیار کارگردان اثر را همراهی می‌کنند.»

پرفورمنس «برای هوای پاک رکاب بزنیم» از 22 تا 31 مرداد ماه هر سه شنبه و پنجشنبه در 4 مسیردر تهران اجرا می‌شود.




نظرات کاربران