در حال بارگذاری ...
با حضور نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

جلسه هماهنگی انجمن های هنری استان تهران با ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد

به گزارش تئاترتهران؛ در ابتدای این جلسه برزین ضرغامی با تأکید بر حمایت از انجمن های هنری گفت: «سیاست قطعی دولت تدبیر و امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه، تقویت و حمایت از انجمن های صنفی و تخصصی است و یکی از مهمترین رویکردها و عملکرد های مثبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در طول چهار سال گذشته تشکیل و تقویت انجمن های هنری و واگذاری بسیاری از امور به آنان بوده است.»

 ضرغامی افزود: اکنون که از مرحله ابتدایی و تأسیس انجمن ها گذر کرده ایم، این انجمن ها باید نسبت به توسعه فعالیت ها، ایجاد ارتباطات گسترده ی هنری و اجرایی با سایر مراکز فرهنگی و هنری، ارتقاء و ساماندهی ساختاری و اداری انجمن، برنامه ریزی های دقیق و تقویت مالی و اقتصادی انجمن در راستای استقلال و کاهش وابستگی به دولت گام های جدی بردارند.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم و ساختاری در حوزه هنر، امور آموزشی است که این اداره کل از این حوزه حمایت می کند و انجمن های هنری می بایست با برنامه ریزی دقیق نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی و جذب استعدادهای هنری در استان تهران با همکاری و حمایت اداره کل اقدام نمایند.

در ادامه جلسه محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های انجمن های هنری گفت: توسعه انجمن های هنری از مهمترین افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  در طول چهار سال گذشته است. وی تعامل و همکاری با انجمن های هنری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: انجمن ها پس از چندین سال فعالیت به یک بلوغ نسبی دست یافته اند و بی شک با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته ، این انجمن ها در آینده ای نزدیک به بالندگی و پویایی بیشتری دست خواهند یافت.

در ادامه هومن رهنمون نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به ارائه نظر و برنامه انجمن پرداخت . ایشان گزارشی از نتیجه‌ی جلسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارائه دادند و ازبرگزاری دوره های کارگاهی آموزش و تولید تئاتر در شهرستان های تابعه و برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران خبر داد.

رهنمون درباره برگزاری کلاسها و کارگاههای تخصصی نیز سخن گفت و با تآیید مدیرکل نسبت به افزایش بودجه برگزاری کلاسها مصوب گردید نسبت به برگزاری افتتاحیه برای برگزاری این کلسها اقدام لازم به عمل آید.

در ادامه بحث نوسازی و تجهیز دفتر انجمن و هزینه کرد ان مطرح شد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نسبت به پرداخت هزینه های انجام شده دستور لازم را صادر کردند.




نظرات کاربران