در حال بارگذاری ...
احسان رحیم‌دل:

با برنامه‌ریزی‌ عملکرد گروه‌های تهران به سمتی رفته که استحقاق دارند

احسان رحیم‌دل که نمایش«شانس تنها یک بار در خانه کسی را میزند» را با تم طنز تلخ اجتماعی را در بیست و دومین جشنواره تئاتراستان تهران در ۲۷ شهربورماه در فرهنگسرای امام‌خمینی شهرستان پاکدشت اجرا می‌کند.

 احسان رحیم‌دل نویسنده و کارگردان نمایش «شانس تنها یک بار در خانه کسی را میزند»  در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: این اثر درباره اتفاقاتی است که برای افراد جامعه رخ می دهد. در این اثر نشان داده می‌شود که افراد مدام شعار می دهند که در صورت رسیدن به فلان پست و یا دست‌یابی به پولی هنگفت گره از کار دیگر افراد می گشایند و کاری برایشان انجام می دهند در حالی که وقتی در آن موقعیت قرار می‌گیرند دچار فراموشی شده و حرفهایشان را از یاد می‌برند.

وی ادامه داد: صحنه این اثر نمایشی کاربردی است و طراحی‌ها بیشتر به سمت فانتزی رفته است.

وی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران را باکیفیت و دارای ویژگی‌های ارزشمند نمایشی معرفی کرد و در خصوص داوران جشنواره اظهار کرد:  اگرچه به تخصص و حرفه‌ای بودن داوران جشنواره هیچ شکی نیست ولی ترجیح می‌دادم که ارزیابی آثار توسط قشر جوان‌تری انجام می‌شد. از آنجا که شرکت‌کنندگان جشنواره تئاتر استانی را جوانان تشکیل می دهند، بهتر بود جوانان حرفه‌ای که تئاتر روز را می‌شناسند انتخاب آثار را برعهده می‌گرفتند.

رحیم دل تاکید کرد: به نظر من با روند جشنواره و اندیشه‌ای که در پس آن وجود دارد، همچنین طبق شعار جشنواره که بر جوان‌گرایی تاکید دارد، این امکان وجود داشت که داروانی از جنس جوانان به قضاوت آثار بنشینند.

وی درباره عملکرد انجمن هنرهای نمایشی استان تهران اظهار کرد: «در دوره فعالیت‌های جدید انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، کارکرد انجمن شکل پویاتری به خود گرفته است. همچنین برپایی جشنواره در شرق و غرب تهران اتفاق خجسته‌ای است که باعث می‌شود استان‌ها بتوانند خود را محک بزنند.

کارگردان نمایش شانس تنها یک بار در خانه کسی را میزند» عنوان کرد: با برنامه‌ریزی درست و دقیق فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به سمتی رفته که تئاتر استان به آنچه که استحقاقش را دارد برسد.همچنین تغییر در میزان کمک هزینه‌های تولید آثار و نوع پرداخت آن بسیار امیدوار کننده است. با توجه به این‌که این شرایط ثابت مانده بود کسی وارد انجمن هنرهای نمایشی استان تهران شده که سعی دارد تا حقی برای هنرمندان فعال این استان بگیرد.                                                                                                                                                                                                                                                           بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران از 24 تا 28 شهریورماه به دبیری محمد حسین اسماعیلی در شهرستان ورامین برگزار می‌شود. بر همین اساس آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران نیز 28 شهریورماه ساعت 17 در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران