در حال بارگذاری ...

صادق عاشورپور و اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد تفاهم نامه امضا کرد

صادق عاشورپور باهدف ارتقا فرهنگی وتعلیم تئاتر در ملارد، صفا دشت و شهریار تفاهم نامه‌ای با دکتر محمد قادری تفرشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد به امضا رساند.

استاد صادق عاشورپور درباره رویکردش به تاسیس هنرستان کار دانش شهید آوینی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان ملارد از نظر فرهنگی کم کار شده است و این منطقه فاقد سالن تئاتر مناسب است هنرستان کار دانش شهید آوینی را تاسیس کردم تا بتوانم به دانش آموزان علاقه‌مند تعلیم بدهم. در ادامه باید بگویم که دلیل دیگر تصمیم برای تاسیس این هنرستان آن بوده است که دانش آموزان بعد از فراگیری دروس بتوانند کارهای عملی خود را به اجرا در آورند. البته اصرار من به این جهت بوده است که از کارهایی تولیده شده که نمی‌توان به آنها تئاتر گفت فاصله گرفته و اثری را با نام واقعی تئاتر شاهد باشیم. قابل ذکر است در این هنرستان دروسی چون تئاتر، عکاسی و تصویربرداری تدریس می‌شود.

او در ادامه صحبت‌هایش در خصوص دلیل امضای تفاهم نامه بین هنرستان کار دانش شهید آوینی ملارد با مدیر آموزش و پرورش این شهرستان این تصمیم افزود: لذا در این خصوص با امضای تفاهم نامه‌ای که با دکتر محمد قدری تفرشی به امضا رساندم خوشبختانه امید آن می‌رود تا بتوانیم ضرورت‌های فرهنگی همچون تئاتر بر اساس آموزش شکل جدی به خود بگیرد. لذا با امضای این تفاهم نامه تلاش داریم تا نمایش‌های خیابانی، تعزیه و صحنه‌ای را برای مخاطبان به اجرا در آوریم.

موسس هنرستان کار دانش شهید آوینی شهرستان ملارد در ادامه بیان کرد: قصد دارم در این موقعیت از دانش آموزان و هنرجویان فارغ التحصیل در تولید آثار ارزشی و مورد تایید آموزش و پرورش استفاده کنم. لذا باید اشاره داشته باشم که بازتاب این حرکت فرهنگی تنها به دانش آموختگان این هنرستان تعلق ندارد و دانش آموزان مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان در ملارد، صفا دشت و شهریار نیز می‌توانند از امکانات موجود این هنرستان بهره مند گردند. حال ثمره این تمهید آن است که تئاترهایی در مدارس اجرا شود که این موضوع می‌تواند در مراسم روزهای خاص ملی ومذهبی کشورمان باشد.

استاد صادق عاشورپور در خصوص دورنمای حضور آثار تولیدی تئاتر این شهرستان در آینده گفت: تلاش داریم تا آثار تولید شده را در سطح منطقه‌ای و کشوری ادامه بدهیم و کارهایی را برای حضور در جشنواره‌ها در نظر بگیریم. حال این تصمیم سبب خواهد شد که به فراگیری مرحله تئوری، هنرجویان با آموزش در زمینه عملی خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنند.  

او درباره اهمیت همکاری جدی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملارد با این تفاهم نامه افزود: در صورت همکاری اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان می‌توانیم برای جوانان علاقه‌مند این امکان را فراهم آوریم تا با تشکیل گروه‌های نمایشی آثاری قابل توجه را برای اجرا تولید کنند.

استاد صادق عاشورپور در پایان اضافه کرد: نمایش خیابانی «کین سهراب خون سیاوش» اثری به نویسندگی خودم را بعد از روز عاشورا برای اجرا آماده خواهیم کرد. همچنین تئاتری تحت عنوان «این نیز بگذرد» اثر دیگری است که برای ایام دهه فرخنده فجر در نظر گرفته‌ایم که به اجرا در آید.




نظرات کاربران