در حال بارگذاری ...

اولین جلسه کانون طراحان لباس و صحنه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برگزار شد

اولین جلسه کانون طراحان انجمن‌نمایش استان تهران با حضور تعدادی از اعضای این کانون عصر روز چهارشنبه ۳۱شهریورماه در دفتر هنرهای نمایشی استان تهران برگزار شد.

دقایق ابتدای جلسه  حمیدرضا صفار  رییس انجمن هنرهای نمایشی و پس از آن علی پیرعلمی  طراح صحنه و لباس پیشکسوت  استان تهران، در رابطه با لزوم حضور طراحان در روزهای ابتدایی نمایش های در حال تمرین به صورت جدی و بهبود روابط طراحان با کارگردان ها صحبت کردند و عمده ترین مشکل در این حوزه  را عدم واگذاری کامل اختیارات  تخصصی ازسوی عوامل اجرایی  به طراحان دانستند.
در این جلسه به  مباحثی همچون ضعف در حوزه طراحی صحنه به دلیل  کمبود آگاهی های علمی و تخصصی در این رشته، عدم توجه کافی به این دومقوله در اجراها وجشنواره های استانی و داخلی وروابط کم رنگ طراحان با کارگردانان اشاره شد.
از جمله  برنامه های پیش روی این کانون به تشکیل گروه نقد در زمینه طراحی صحنه و لباس در جشنواره پیش روی استان تهران، تشکیل جلسات تخصصی هفتگی در زمینه تحلیل مباحث مربوط به طراحی صحنه و لباس به همراه نقد فیلم تئاترهای مرتبط،وآشنایی هر چه بیشتر اعضا این کانون جوان با کارگردان ها و تهیه کننده ها نیز اشاره شد. 
در پایان مونا نصرتی حسینی  ضمن دعوت از  همه  علاقه مندان واعضا کانون برای شرکت حداکثری در برنامه های پیش رو  از همکاری و تلاش های صمیمانه حمیدرضا صفار ، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در جهت رشد هر چه بهتر و سریع تر  این کانون قدردانی و تشکر کرد.




نظرات کاربران