در حال بارگذاری ...

«اتود»خروجی کارگاه روح‌الله سنایی در شهرستان پیشوا

روح‌الله سنایی که با برپایی کارگاه آموزشی در شهرستان پیشوا، نمایشی را با کار کارگاهی تحت عنوان «اتود» تولید کرده که از امروز ۲۹ آذرماه روی صحنه می‌رود.

روح‌الله سنایی در گفت‌وگو با تئاترتهران گفت: نمایش «اتود» حاصل کار چندماهه‌ای است که با آموزش هنرجویان شهرستان پیشوا طی یک ترم سه ماهه داشتیم. ما فکر کردیم که بهتر است هنرجویان آموخته‌ها را در قالب عملی هم یاد بگیرند بنابراین تولید اثر به صورت کارگاهی را آغاز کردیم.
وی با بیان این‌که کار را بدون اولویت بندی میان هنرجویان پیش برده، ادامه داد: «اتود» سه اپیزود است که سه موقعیت نمایشی را با سه شکل از بازی ارائه می‌کند.ما در این اثر سعی کردیم از شیوه‌های  اجرایی متنوعی استفاده کنیم و بر اساس توانایی بچه‌ها نمایش را اجرا کنیم.
سنایی اظهار کرد: اپیزود اول کلاس بازیگری است که هنرجویانی را نشان می‌دهد که آماده بازی هستند. در اپیزود دوم به موقعیت نمایشی اشاره می‌شود که به صورت همزمان حرکت و دیالوگ دارد و بخش سوم که بیشتر بازی محور است بیشتر به سراغ شیوه های بازیگری رفتیم.

سنایی در معرفی هرچه بیشتر نمایش تشریح کرد: این اثر خط داستانی ندارد بلکه شامل موقعیت‌های نمایشی است البته در اپیزود سوم قصه مینی‌مالی روایت می‌شود که فضای متفاوتی دارد .
وی تاکید کرد: با موقعیت سازی در این اثر سعی دارم تا از توانایی‌های هنرجویان  استفاده شود تا آنچه را که در کلاس‌ها آموخته‌اند را بروز دهند.
سنایی درباره حمایت انجمن هنرهای نماییش استان تهران گفت: با پشتیبانی انجمن هنرهای نمایشی این نمایش تولید شد. اگرچه کمتر پیش می‌آید که در دوره‌های مقدماتی یک کارگاه که بازیگران مبانی اولیه را می‌آموزند نمایشی تولید و اجرا شود اما این اتفات با این هدف روی داد که هنرجویان مرحله به مرحله آموخته‌هایشان را در قالب اجرایی تجربه کنند  .
وی درباره تداوم این دوره آموزشی نیز بیان کرد: برنامه ما این است که بچه‌ها به حال خود رها نشوند و در این روند رشد کنند تا به جایگاه مشخصی برسند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران