در حال بارگذاری ...

زنگ تئاتر در ورامین نواخته می‌شود

دبیر سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین گفت: سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین بهمن ماه با حضورهنرمندان شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به مرکزیت ورامین برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر تهران, میثم تفرشی همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) در نشست خبری دبیر واعضای ستاد اجرایی با اصحاب رسانه گفت: سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین پس از وقفه دو ساله در بهمن ماه با هدف ارتقاء، تشویق و ترویج اجراهای عمومی آثار نمایش با کیفیت در سال 97 و با تأکید بر هویت و نقش گروه‌های تئاتر در فرآیند تولید نمایش ویژه مخاطبان برگزار می‌شود.
وی گفت: از محورهای مورد تأکید در این دوره از همایش می‌توان به ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، 15 خرداد و شهدای مدافع حرم، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن با توجه به نامگذاری سال 96 به فرمایش مقام معظم رهبری، توجه به تئاتر دینی در جهت توسعه فرهنگی و شور و نشاط اجتماعی در جامعه و نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین گفت: با رشد 85 درصدی آثار نسبت به دوازدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین از 37 اثر رسیده به دبیرخانه 20 اثر نمایشی در روزهای 14 و 15 دی ماه در دو بخش مسابقه (رقابتی) و ویژه (غیر رقابتی) توسط هیئت بازبین جهت مرحله داوری و نهایی بازبینی می‌گردند.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار در این دوره از همایش‌ها نواختن زنگ تئاتر به صورت نمادین توسط یک پیشکسوت و خانواده شهدای هنرمند، رونمایی از تمثال هنرمندان فقید شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا، رونمایی از تمثال رؤسای سابق انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین از سال 1369 تا 1396، تجلیل از 6 پیشکسوت به پاس 3 دهه حضور در صحنه، تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه تئاتر و دهها برنامه متنوع دیگر را در دستور کار قرار دادیم.
میثم تفرشی افزود: در آیین اختتامیه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از 6 پیشکسوت محمد میش مست، رضا تاجیک، زهرا هداوندخانی، سید عباس اصفهانی، رضا مهابادی و محمد قربانی به پاس سه دهه حضور در صحنه تجلیل به عمل می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: در سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین میثم تفرشی (دبیر)، علیرضا امینی (دبیر اجرایی)، راضیه ده‌پائینی (دبیر هنری)، محمدتقی رودگر (مسئول امور مالی)، محمد قربانی (دبیرخانه)، محسن زارع (مسئول بولتن)، زیبا سعیدی (روابط عمومی)، رضا دهقان (مشاور رسانه‌ای)، علیرضا ترامشلو (دبیر اجرایی قرچک) و حسین قاسمی (دبیر اجرایی پیشوا) به عنوان اعضای اصلی ستاد اجرایی حضور دارند.
تفرشی  در پایان گفت: سیزدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین برای نخستین بار در سطح شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با همکاری ویژه امیر حسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  و شهرستان‌ها، شهرداری و شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و انجمن‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های فوق به مرکزیت شهرستان ورامین اجرایی می‌شود.
گفتنی است سیزدهمین همایش نمایش ورامین از 1 تا 5 بهمن ماه در سه سالن  فرهنگسرای رازی و کانون فرهنگی- تربیتی هدایت شهرستان ورامین و سالن بلک باکس  شیخ جنید شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

«هاپوی قهرمان» در ورامین اجرا شد

«هاپوی قهرمان» در ورامین اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران، نمایش شاد، موزیکال و آموزنده «هاپوی قهرمان» به کارگردانی میثم تفرشی، کاری از گروه ،موسسه و آموزشگاه بازیگری "فرنام هنر" باهمکاری  اداره فرهنگ و ارشاد ...

|

نظرات کاربران