در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری:

زبان تئاتر انسجام اجتماعی به دنبال دارد/بیان هنرمندانه و فضای معنوی ماه رمضان از ویژگی‌های «دریادلان»

رفیعی معتقد است که زبان هنر، بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و ارزشهاست و این امر با نمایش‌هایی چون دریادلان به خوبی اثبات شده است.

رفیعی مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، که شب گذشته میهمان نخستین اجرای نمایش «دریادلان» بود در گفت‌وگو با تئاترتهران این نمایش گفت: موضوعی که برای نمایش «دریادلان »انتخاب شده در تاریخ دفاع‌ مقدس بی‌ نظیر است.
وی اظهار کرد: سوژه جانفشانی غواصان و نحوه شهادتشان جزو نمادهای حقانیت رزمندگان و مردم ایران است. از سوی دیگر بیان این موضوع آن هم با زبان هنر به قدری در نمایش دریادلان هنرمندانه بود که باعث شد تعداد قابل توجهی از مخاطبان ترغیب به دیدن آن شوند.
مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تصریح کرد: هیچ‌یک از افرادی که از نمایش دیدن کردند برای بازدید از این اثر که به شکل محیطی اجرا می‌شود، دعوت نشده بودند بنابراین اینکه مردم بیش از نیم ساعت ایستادند و نمایش دیدند، انتخاب خود آنها بود.
رفیعی درباره حضور مسئولان فرهنگی و هنری کشور و تماشای نمایش دریادلان در کنار مردم بیان کرد: اجرای محیطی و خیابانی نمایش‌هایی چون «دریادلان»این فرصت را ایجاد می‌کند که با فراغ بال این اثر دیده شود. ضمن اینکه اجرای خیابانی باعث می‌شود مردم دیدن یا ندیدن نمایش را انتخاب کنند.
وی با تاکید بر اینکه نمایش «دریادلان» به خوبی به موضوع شهدای غواص پرداخته است گفت: اگر مفاهیم و موضوعات با زبان تئاتر که مردم با آن ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند، مطرح شود قطعا شاهد تاثیرگذاری زیادی خواهیم بود. ما می‌توانیم با تئاتر مفاهیم را به درستی و به شکل کامل انتقال دهیم و در پی آن انسجام اجتماعی ایجاد کنیم.
مدیرکل فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ادامه داد: پاسداشت ارزشها و انتقال آن به نسل جدید با زبان هنر و بالاخص زبان تئاتر بسیار  بهتر اتفاق می افتد.
رفیعی در خصوص این اثر تاکید کرد: موضوع نمایش «دریادلان» سوژه بسیار مهمی است.  بیان هنرمندانه کار، اینکه در جای مهمی رخ دهد و مهم تر از همه مقارن شدنش با ماه مبارک رمضان و حال و هوای معنوی آن، باعث ارتباط مخاطب با نمایش و در نهایت رضایتمندی او از اجرا می‌شود.




نظرات کاربران