در حال بارگذاری ...
درجهت پیگیری مطلبات منتشر شد

نامه سرگشاده جمعی از هنرمندان تئاتر دماوند به نماینده حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

پس از اختصاص و واریز بودجه تئاتر از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از پرداخت و اختصاص این بودجه به انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دماوند در آستانه شروع «فصل تئاتردماوند» هنرمندان تئاتر این شهرستان خواستار پیگیری و شفافیت این موضوع شدند.

به گزارش تئاترتهران، پس از اختصاص  و واریز بودجه تئاتر از طرف اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از پرداخت و اختصاص این بودجه به انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دماوند در آستانه شروع «فصل تئاتردماوند» هنرمندان تئاتر این شهرستان خواستار پیگیری و شفافیت این موضوع شدند.در همین راستا جمعی از هنرمندان و فعالین عرصه نمایشی این شهرستان با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار پیگیری موضوع از طریق نماینده مجلس شهرستان های دماوند و فیروزکوه شدند. در متن این نامه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای میرزایی نیکو

 نماینده محترم حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

 نظر بر مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرو جلسه حضرتعالی در سال گذشته با وزیر محترم ، مبلغ یکصد و هفتاد میلیون تومان جهت حمایت از انجمن های هنری شهرستان دماوند مصوب شد. مطلع گشتیم که تمامی آن مبلغ توسط اداره کل استان اخذ گردیده وبه شهرستان دماوند هم پرداخت شده است. گویا مبلغ مذکور به حساب یکی از موسسات فرهنگی نزدیک به اداره ارشاد دماوند واریز شده است و در کنار حوزه های دیگر فرهنگ و هنر مبلغ سی میلیون تومان از آن مصوبه به انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دماوند تعلق گرفته است. همانطور که مطلع هستید فصل تئاتر دماوند پس از سه ماه تلاش شبانه روزی طی یک اتفاق بی سابقه بیست و شش نمایش را در مراحل مختلف مورد بررسی و حمایت قرار داده که تا چند روز آینده چهارده اثر راه یافته به مرحله نهائی در معرض تماشای عموم قرار خواهند گرفت . فلذا جهت نیاز مبرم انجمن هنرهای نمایشی به مبلغ مذکور  برای دریافت هرچه سریعتر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند مراجعه شد که  پاسخ قطعی ریاست محترم اداره عدم وصول این مبلغ است. در راستای شفاف سازی و چاره اندبشی از حضرتعالی خواستاریم ما را یاری کنید. نظارت بر عملکرد دولت که از وظایف و اختیارات انحصاری مقام حضرتعالی است شامل  وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان  و اداره فرهنگ شهرستان هم می شود . از آنجا که عین همین کمک از سوی وزیر محترم به شهرستان های شهر ری ، ورامین ، پیشوا  و قرچک هم صورت گرفته و مبالغ به دست انجمن ها رسیده است چطور ممکن‌ است که فقط ما بی کلاه مانده باشیم.

جامعه تئاتر شهرستان عاجزانه دست کمک به سویتان دراز کرده است.

عزت و سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

امضا کنندگان:

علی نوروز قزوینی دبیر فصل تئاتر دماوند و عضو شورای تخصصی تئاتر دماوند

حسین ناصری رئیس انجمن هنرهای نمایشی دماوند

محمد طایفه عضو شورای تخصصی تئاتر دماوند

هومن رهنمون عضو شورای تخصصی تئاتر دماوند و عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

حسین میربابا  عضو شورای تخصصی تئاتر دماوند و عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

حسن بصیری عضو شورای تخصصی

 تئاتر دماوند

سعید تاجیک عضو شورای تخصصی تئاتر دماوند

و جمعی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی دماوند و کارگردانان آثار راه یافته به مرحله نهائی فصل تئاتر دماوند

رضا همتی

فریبا قربان کریمی

حسین نصیری

مهتاب کیوان جو

مهسا مشهدی عباسی

صائب کریمی

فریده فکری

داود گراوند

امیرحسین فاتحی

جلال عیوضی

مسعود شیرخانی




نظرات کاربران