در حال بارگذاری ...

بزرگترین اجرای نمایش در فضای باز ایران با بیش از ۵۰۰۰ تماشاگر در ورامین

به گزارش تئاتر تهران، طبق سنتی دیرینه در جنوب شرق استان تهران در سومین روز شهادت حضرت حسین(ع) کاروان بنی اسدی ورامین که قدیمی ترین مراسم مذهبی استان است با حضور چشمگیر علاقه‌مندان در ورامین برگزار شد.

کارگردانی این همایش عظیم و پرشور را رسول حق شناس یکی از فعالین عرصه هنرهای نمایشی کشور بر عهده دارد.
این کاروان که از فاصله بین دو میدان رازی تا میدان امام حسین ورامین به طول ۵کیلومتر کارش را آغاز میکند در دو مقطع پذیرای مردم شهر است.
مقطع اول مسیر کاروان که در مسیر گروه های منظم شبیه خوان با لباسهای یک دست و اسب و شتر و محملهای عظیم به حرکت نمادین اسرای کربلا اشاره می‌کند.

مقطع دوم نیز در میدان امام حسین ورامین در ضلع جنوبی میدان بر سطح یک صحنه عظیم یک نمایشواره کوتاه با مضامین عاشورایی اجرا میشود.
رسول حق شناس ۱۲سال هدایت و طراحی این برنامه را بر عهده دارد و با کمک هیئت دلسوختگان قمربنی هاشم و گروه های مردمی و گروهی از هنرمندان این برنامه را انجام میدهد. این برنامه در سال های گذشته در فهرست آثار معنوی سازمان میراث فرهنگی نیز ثبت شده است.
رسول حق شناس، سمیه کیادربندسری ، امیرصفادل، علیرضا تاجیک، ملیکا وطن دوست، زهراحسینی و علی اصغر حق شناس وتعدادی دیگر از هنرمندان ورامینی و قرچکی در این برنامه نیز حضور داشتند.
این برنامه از حیث وسعت بزرگترین اجتماع مذهبی_هنری کشور شناخته شده است.
کارگردان این نمایش متذکر شد که مسئولین در کشورهای پیشرفته دنیا برای چنین برنامه هایی بسیار ارزش قائل بوده و حتی گاهی تا اهدای کلید طلایی شهر نیز پیش میروند. ایشان با اشاره به اینکه ما کلید طلایی شهر را نمیخواهیم آرزو کرد این کار ادامه داشته باشد و گسترش یابد.




نظرات کاربران