در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

جلسه هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی تهران برگزار شد

به گزارش تئاترتهران، جلسه هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در روز سه شنبه 3 مهرماه در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.در ابتدای این جلسه احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید بر حمایت از انجمن های هنری گفت: سیاست قطعی دولت تدبیر و امید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه، تقویت و حمایت از انجمن های صنفی و تخصصی و واگذاری امور به آنهاست و یکی از مهمترین رویکردها و عملکرد های مثبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در طول پنج سال گذشته تشکیل و تقویت انجمن های هنری و واگذاری بسیاری از امور به آنان بوده است. لذا هر جا که انجمن ها ورود پیدا کنند ما به آنها اعتماد می کنیم و خود را کنار می کشیم و فقط حمایت و نظارت می کنیم.

 جاودانی افزود: اکنون که از مرحله ابتدایی و تأسیس انجمن ها گذر کرده ایم، این انجمن ها باید نسبت به توسعه فعالیت ها، ایجاد ارتباطات گسترده هنری و اجرایی با سایر مراکز فرهنگی و هنری، ارتقاء و ساماندهی ساختاری و اداری انجمن، برنامه ریزی های دقیق و تقویت مالی و اقتصادی انجمن در راستای استقلال و کاهش وابستگی به دولت گام های جدی بردارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره توجه جدی به شهرستان های تابعه استان تأکید کرد و گفت: فعال کردن شعب انجمن ها در شهرستان ها و حمایت جدی از آن ها  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه جلسه محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی گفت: توسعه انجمن های هنری از مهمترین افتخارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  در طول پنج سال گذشته است. وی تعامل و همکاری با انجمن هنرهای نمایشی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: فعالیت و پویایی این انجمن در طول دو سال گذشته نسبت به سالیان قبل بی نظیر بوده که این حاصل توان و حرکت انجمن و تعامل و همکاری اداره کل بوده است و بی شک با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته ، این انجمن در آینده ای نزدیک به بالندگی و پویایی بیشتری دست خواهند یافت.

وی ادامه داد: در دوره جدید برنامه و سیاست اصلی ما آسیب شناسی فعالیت ها و اقدامات و تقویت و توسعه شعب انجمن ها در شهرستانهای تابعه در راستای ارتقای عملکردها می باشد.

امیرحسین شفیعی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز ضمن تشکر از همکاری معاونت هنری سینمایی و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در اشاره به برخی از مشکلات و مسائل گفت: شعب انجمن‌های هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها با مشکلات عدیده و در عین حال ابتدایی چون نداشتن مکان مناسب، نبود تجهیزات، فقدان مکان مناسب اجرا و تمرین مواجه هستند و به همین دلیل هویت مستقلی ندارند

وی با اشاره به مشکلات مالی و تاثیری که بر عملکرد انجمن‌ها دارد درباره عدم حمایت‌ها سخن گفت و افزود: نیاز است تا از هنرمندان پیشکسوت و جوان شهرستان‌ها حمایت شود.

کمک مالی به اجراهای عمومی و حمایت از تولید تئاتر از ضروریات کار است.

شفیعی افزود: اگرچه برخی از ادارات ارشاد، همکاری و عملکرد خوبی دارند ولی برخی مسئولان ادارات  ارشاد شهرستان ها نه تنها همکاری ندارند بلکه سنگ اندازی هم می کنند.  ما  اجرای فصل تئاتر را در شهرستان ها راه اندازی کردیم و انتظار داریم حمایت خوبی از آن شود.

در پایان مقرر شد در جهت حمایت از برنامه های انجمن هنرهای نمایشی همچون فصل تئاتر، برنامه های آموزشی و کارگاهی و تولید تئاتر حمایت های مالی لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صورت پذیرد، همچنین موضوع حمایت از شعب انجمن در شهرستان ها در دستور کار قرار گیرد.




نظرات کاربران