در حال بارگذاری ...

اولین نشست روسای انجمن هنرهای نمایش شهرستان های استان تهران در اسلامشهر برگزار شد

اولین نشست روسای انجمن هنرهای نمایش شهرستان های استان تهران پس از انتخابات اخیر هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به میزبانی اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر تهران، این نشست روز شنبه 22 دی 1397 راس ساعت 15 به میزبانی انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد و در ابتدای جلسه وحید مهدی پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر ضمن خیر مقدم به حاضرین اشاره ای به برگزاری فصل تئاتر در اسلامشهر داشت و در ادامه روسای شهرستان های مختلف به برنامه های خود در سال 98 و همچنین چالش های پیش رو در شهرستان خود پرداختند.

علیرضا رحیمدل رییس انجمن هنرهای نمایشی پاکدشت در خصوص برگزاری سومین دوره جشنواره شرق استان تهران و تلاش برای ایجاد فضایی برای پلاتوی تمرین گروههای نمایشی توضیحاتی داد و مهدی اکبری زاده از بهارستان به برگزاری جشنواره سوم فجر نمایشنامه خوانی اشاره داشت و همچنین طرح برگزاری جشنواره نمایش به زبان انگلیسی با مشارکت آموزشگاه های زبان را ارایه داد.

حسین قاسمی از پیشوا ضمن اشاره به برگزاری فصل تئاتر جوان پیشوا از برگزاری جشنواره استنداپ کمدی در فروردین سال آینده خبر داد و راضیه دهپایینی از ورامین تلاش برای مهیا کردن اجرا های عمومی را از برنامه های خود نام برد. علیرضا ترامشلو از قرچک شرایط تنها سالن نمایش این شهرستان را تشریح کرد و باقی ماندن 20 درصد از ساخت آن را یکی از مشکلات نام برد و طرح برگزاری جشنواره تئاترآپارتمان نشینی را در سال آینده با مشارکت شهرداری ارائه داد.

در ادامه بهنام زینعلی از ملارد ، مصطفی بیات از قدس  و حسین ناصری از دماوند به ترتیب از طرح برگزاری جشنواره تک در گستره ملی در ملارد و آماده شدن سالن تئاتر در اداره ارشاد شهر قدس و تقدیر از پیشکسوتان تئاتر در دماوند در سال آینده خبر دادند و همچنین ابراهیم رهگذر از شهریار ، حمید رضا صفار از ری و ترگل آقایی از اسلامشهر به برگزاری نمایش های خیابانی با موضوع شهر نشینی در شهریار و استمرار اجرا های عمومی در ری و برگزاری جشنواره تئاتر با مشارکت شرکت بستنی میهن در اسلامشهر اشاره داشتند.

امیر حسین شفیعی رییس  انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ضمن تشکر از ترگل آقایی و مهدی پور بخاطر میزبانی این نشست و برگزاری با شکوه کارناوال نمایش در روستا های اسلامشهر، در تشریح برنامه های هیات رییسه جدید در سال 98 تاکید داشت که در سال آینده باید همه انجمن ها برنامه محور باشند و هر شهرستان بر اساس قابلیت های شهرستان خود یک برنامه ریزی کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت داشته باشد.

وی تاکید کرد که انجمن هنرهای نمایشی استان تهران حامی هیچ جشنواره ای نخواهد بود مگر اینکه طرح آن توسط ادارات مربوطه هر شهرستان مصوب شده باشد. شفیعی یادآور شد که در سال آینده الویت برنامه های انجمن بر اجرای عمومی و فروش گیشه است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دیگر اولویت خود را تاکید بر برگزاری فصل تئاتر در شهرستان ها ، با رویکرد تلاش برای فروش اینترنتی با همکاری سایت تیوال دانست.

وی همچنین از روسای انجمن های شهرستان ها خواست در طراحی اقلام تبلیغاتی و تهیه پوستر های نمایش ها دقت بیشتری کنند.

امیر حسین شفیعی در ادامه از تشکیل کارگروه های مشترک توسط شهرستان های همجوار و از برگزاری روز جهانی تئاتر در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

 به گفته رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از دیگر برنامه های طراحی شده در این انجمن در سال آینده می توان به برگزاری فصل تئاتر استان تهران در پایتخت نام برد که مقرر شده است تا گروه های حرفه ای و منتخب جشنواره ها در خانه هنرمندان ایران سالن استاد انتظامی ، نمایش های با موضوع کودک و نوجوان در سالن اصلی تئاتر محراب  و گروه های جوان در سالن کوچک این مجموعه به روی صحنه بروند.

شفیعی در پایان از برگزاری طرح اجرای عمومی نمایشهایی با موضوع شهدای هر شهرستان با مشارکت بنیاد شهید خبر داد.

در ادامه نماینده سایت تیوال توضیحاتی در خصوص نحوه همکاری و تعامل انجمن های شهرستان های استان تهران با این سایت ارایه داد و مقرر شد تا نماینده انجمن هماهنگی های لازم جهت امکان فروش و بهره برداری از امکانات سایت تیوال برای تمامی نمایش های در حال اجرا در استان تهران را مهیا کند.

مراسم با تقدیر از خیام وقار کاشانه و هومن رهنمون دو عضو پیشین هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در دو سال گذشته و همچنین تقدیر از ایوب اعلایی رییس و مصطفی سالاریان نایب رییس شورای شهر اسلامشهر و وحید مهدی پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن اجتماعات این اداره ادامه پیدا کرد و با شرکت میهمانان در ضیافت شام به پایان رسید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران