در حال بارگذاری ...
محمد حسین اسماعیلی:

زبان هنر در قالب طنز شیوه ای هوشمندانه برای بیان معضلات است

محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: زبان هنر در قالب طنز بهترین شیوه ی هوشمندانه برای بیان معضلات و تزریق نشاط و امید در جامعه است.

به گزارش تئاترتهران، در آستانه جشنواره تئاتر طنز استان تهران در شهرستان پاکدشت محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگویی،  ابراز داشت: ثبت نام ٨٠ اثر نمایشی در جشنواره استانی نشان از استقبال گروههای نمایشی از این جشنواره و وجود ظرفیت های خوب در حوزه طنز در استان تهران می باشد .

وی برگزاری این جشنواره و انتقال شور و نشاط به جامعه و طرح معضلات و مشکلات با زبان طنز در مقطع زمانی کنونی را امری هوشمندانه تلقی کرد و افزود: امیدوارم با پیگیری های مجدانه، این جشنواره بصورت سالانه یا دوسالانه برگزار گردد .

اسماعیلی با تأکید بر نگاه استانی به جشنواره و حساسیتهای موجود و اجرای نمایش های طنز گفت: نکته سنجی، ریزبینی و نگاه حرفه ای از الزامات نمایش طنز است .

معاون هنری سینمایی تمرکز بر کیفت کارها توسط شورای نظارت و داوری منصفانه در این جشنواره را از اولویتهای برگزاری جشنواره دانست و ادامه داد: شورای بازبینی نمایش ضمن مدنظر قرار دادن شاخص ها و نکات مورد نظر شورای سیاستگذاری و با نگاهی حرفه ای نسبت به انتخاب آثار اقدام نمایند.

وی افزود: شهرستان پاکدشت میزبان جشنواره استانی طنز از ۱۷ تا ۲۱ تیر ماه است و در این جشنواره از میان ۸۰ اثر ارسالی، ۱۲ نمایش جهت حضور در جشنواره انتخاب شده که در طول ۴ روز در این شهرستان اجرا می شود و مراسم اختتامیه با حضور مسئولین فرهنگی و هنری کشوری و استانی در تاریخ ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این جشنواره در دوره های آتی در حوزه گسترده تر و به صورت کشوری و در رشته های هنری مختلف برگزار شود.




نظرات کاربران