در حال بارگذاری ...
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر لبخند پاکدشت برگزار شد

با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر لبخند به میزبانی شهرستان پاکدشت، عصر آدینه بیست و یکم تیر ماه جاری در سالن شهید موسوی پردیس ابوریحان از نفرات برگزیده این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش تئاترتهران، سید عباس صالحی با حضور در آیین اختتامیه جشنواره استانی لبخند(با قرائت فاتحه و تقدیم گل به مزار شهدای گمنام در پردیس ابوریحان و بازدید از غرفه مولفین بومی،دستاوردهای چهل ساله دولت در شهرستان مذکور وسایر بخشهای جنبی ) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد هنری در این سطح مطلوب از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت و همه  دست اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود:در شرایط سخت کنونی به طنز و نشاط مضاعف نیاز داریم.

صالحی درباره فضای روبه رشد هنرهای نمایشی گفت: در سال گذشته تعداد اجرای تئاتر استان و شهرستان‌ها با مرکز به شدت کاهش داشته و دیگر در حاشیه نمایش نیستند. ایشان به بیان روایت زندگی در هنرهای نمایشی اشاره و عنوان کرد: هنرهای نمایشی با ویژگی مردمی تعریف می‌شوند و ما خود را در تئاتر مشاهده می‌کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تداوم این اتفاق خاطرنشان کرد: باید در هر شهرستان یک سالن نمایش و پلاتو تأسیس شود تا زیرساخت‌ها در عرصه هنرهای نمایشی گسترش یابد.

گفتنی است در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر لبخند احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ،محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، هادی تمهیدی فرماندار شهرستان مذکور، حمیدرضا صفار رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در کنار هیات داوران : سعید آقاخانی، هومن حاجی عبداللهی و علیرضا استادی و نیز بسیاری از مقامات استانی و محلی، هنرمندان دوبله، سینما و تئاتر در کنار فعالان هنرهای نمایشی استان تهران و مردم هنر دوست شهرستان پاکدشت حضور پیدا کردند.

خاطر نشان می شود در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر لبخند نفرات برتر در هر بخش با رای هیات داوران معرفی به شرح ذیل معرفی و از ایشان تقدیر شد: در بخش کارگردانی مقام نخست: به محمد رفیعی از رباط کریم برای نمایش خانواده دوست داشتنی من و مقام دوم احسان رحیمدل از شهرستان پاکدشت برای نمایش خانواده آقای نریمان و مقام سوم علی طربی ازشهرستان ری به خاطر نمایش خاتون پرده نشین ؛لوح سپاس و تندیس تعلق گرفت.

همچنین در بخش بازیگری مرد: مقام نخست به محمد ستوده به خاطر نقش آفرینی در نمایش های "خانواده آقای نریمان" و "اندر احوالات جنگ های متقارن" از شهرستان پاکدشت و مقام دوم به محمد رفیعی از شهرستان رباط کریم برای ایفای نقش در نمایش جذاب "خانواده دوست داشتنی من" از شهرستان رباط کریم و مقام سوم به صورت مشترک به میثم رمضانی از شهرستان قرچک به خاطر بازی در "کمدی اکتشافات" و محسن قصری به خاطر بازی در نمایش "خاتون پرده نشین" از شهرستان ری اختصاص یافت.

همچنین به ترتیب سارا جمالی به خاطر بازی در نمایش "خانواده دوست داشتنی من" از رباط کریم و سمیه کیادربند سری به خاطر بازی در نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" مقام اول و دوم بازیگری زن را دریافت کردند و نیز مقام سوم به صورت مشترک به مهدیه حمیدی از شهرستان پاکدشت به خاطر بازی در نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" و سپیده نجفی به خاطر بازی در نمایش "خانواده دوست داشتنی من"از شهرستان رباط کریم تعلق گرفت.

همچنین جایزه ها در بخش نویسندگی به ترتیب مقام نخست احسان رحیمدل "خانواده آقای نریمان" از پاکدشت ، مقام دوم محمد رفیعی "خانواده دوست داشتنی من" از رباط کریم و محمد جواد صالحی برای نمایش "اندر احوالات جنگهای متقارن" از شهرستان پاکدشت اختصاص داده شد. همچنین جوایز طراح صحنه امیر خراسانی در نمایش "خانواده آقای نریمان"، طراح لباس وحید گودرزی در نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" و آهنگساز عرفان جاوید در نمایش "خانواده آقای نریمان" هر سه از پاکدشت رسید. و نیز جایزه بهترین گریم به امیر صفادل از شهرستان قرچک تعلق گرفت.




نظرات کاربران