در حال بارگذاری ...

«جابر» به رباط‌کریم رفت

روایتی چند اپیزودی از زندگی یک دانشمند هسته ای به نام «جابر» درشهرستان رباط کریم به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاترتهران، نمایش «جابر» به نویسندگی و کارگردانی زهرا فاطمی به همت کانون فرهنگی نورالهدی وهمکاری این اداره درفرهنگسرای معلم با حضور جمعی از بانوان به روی صحنه رفت.

تئاتر «جـابـر»، روایتی چند اپیزودی از زندگی یک دانشمند هسته ای به نام «جابر» است که در حدود ٢ ساعت و با ١٤ پرسوناژ اصلی به روی صحنه رفت ، جابر دانشجوی بسیجی فعال و پر انگیزه ای که دغدغه ی جهاد در عرصه ی علم و فرهنگ دارد.خط اصلی داستان «جـابـر»اگرچه جهاد است، اما همزمان، مخاطب را درگیر نکات فرعی زیبایی می کند:

در صحنه ی خانه مادری جابر، با سبک زندگی شیرینی روبرو می شویم که حاکی از ادب و متانت جابر نسبت به مادر است. محبت و مسؤولیت پذیری او نسبت به خواهر و نیز اوج مهر و صفایش با همسر در خانه شخصی اش نیز به نمایش در می آید.اما خط فرعی بسیار مهم داستان که مسئله "تبعیت از فرماندهی" است، در کشاکش قصه ی جابر با فرمانده پایگاه بسیج به زیبایی چشم می آید و تبیین میشود.جابر یک الگو ست. الگویی شفاف، صالح و مقتدر که هم راه جهاد را به مخاطب نشان میدهد، هم دست دلش را می گیرد و انگیزه می بخشد برای بلند شدن به سوی میدان های جهاد،جهادی که گمشده ی جامعه ی امروز است: جهاد علمی و جهاد فرهنگی.جابر، اگرچه یک مرد است؛ اما نمایش «جـابـر» صرفاً برای بانوان  ١٥ تا ٤٥ ساله اجرا می شود و همه بازیگران آن خانم هستند.

تئاتر «جـابـر»با موضوع جهاد علمی فرهنگی نوشته شده و ذیل منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در موضوعات: جهاد علمی، جهاد فرهنگی، سبک زندگی اسلامی، نقش زن در نظام خانواده، تهاجم فرهنگی، زنده نگه داشتن یاد شهادت و مقام شهید و... اکران شد.این تئاتر تاکنون صد و سی و هشت بار درشهرستان های قم، تهران، ایلام، تفرش ،کرمان،مشهد، اهواز، شهریار، رباط کریم و... به روی صحنه رفته است.

 

 




نظرات کاربران