در حال بارگذاری ...

لنز دوربین کانون عکاسان برای شکار لحظه های نمایشی تنظیم شد

نشست رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با اعضا کانون عکاسان در محل دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برگزار شد.بیست چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران زیر پوشش تصویری کانون عکاسان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تئاترتهران، تهران.مسعودنجاری_در واپسین روزهای شهریور ماه ۹۸  کانون عکاسان انجمن های هنرهای نمایشی استان تهران تشکیل جلسه داد .راس ساعت ۴ عصر روز یکشنبه اتاق کنفرانس خانه فرهنگ و هنر میزبان دومین نشست کانون عکاسان انجمن استان  تهران بود .دومین نشست کانون عکاسان انجمن استان تهران  به هدف توجیه ، آشنایی و معارفه اعضا در حالی برگزار شد که پانزده پایگاه انجمن هنرهای نمایشی در استان تهران نمایندگان خود را برای رقابت در مهم ترین رویداد نمایشی سال در سطح استان رهسپار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران میکنند. از اینرو مسئول کانون عکاسان از چشم انداز برنامه های آتی خود برای حاضرین در نشست سخن راند.

شرکت کنندگان در این نشست که شماری از عکاسان تئاتری شعب انجمن هنرهای نمایشی در استان تهران بودند از دغدغه ها ، ایده ها و نیز طرح های خود با مسئول کانون سخن گفتند ‌.در ادامه مسئول کانون عکاسان با مرور کلی بر عملکرد عکاسان تئاتری در یکسال گذشته و ثبت لحظات  نمایشی توسط دوربین هنرمندان عکاس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های تهران کم و کیف این کارنامه را مورد ارزیابی قرارداد.

محمدعلی اسدی راد مهم ترین مسئولیت کانون عکاسان را برگزاری نمایشگاه های عکس با محوریت و موضوع تئاتر در تمامی شهرستان های تابع استان تهران دانست و همچنین برنامه ریزی دقیق و منسجم برای پوشش تصویری جشنواره تئاتر استان تهران و حضور مداوم عکاسان بمنظور ثبت سایر رویدادهای نمایشی یکسال پیشرو در سطح استان را از اهداف کوتاه مدت این کانون برشمرد .
اسدی توجه به زیر ساخت های لازم بمنظور دستیابی به بهره وری مطلوب کانون عکاسان  را از موارد پیش نیاز اینکار دانست که از آن جمله به برگزاری کارگاه های آموزشی و ورکشاپ های تخصصی با حضور اساتید بنام عکاسی ایران اشاره نمود.
وی همچنین از طرح درخواست صدور کارت ویژه عکاسان کانون بمنظور سازماندهی و رسمیت بخشیدن به فعالیت اعضا با ریاست انجمن هنرهای نمایشی استان تهران خبر داد.
مسئول کانون عکاسان با آگاهی و شناخت از دشواری های حرفه و هنر عکاسی بویژه در بخش تئاتر ، پیشنهاد گردآوری و ساخت مجموعه ای از عکس های ارسالی به دفتر انجمن در قالب پکیج تصویری ، در کنار چاپ و انتشار بولتن عکس را برای ایجاد انگیزه در اعضا و پشتیبانی حرفه ای کانون از رزومه عکاسان ارائه داد.

حمیدرضا صفار رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز که روزهای پر کاری را پشت سر میگذارد و متمرکز بر پیش نیازهای اجرایی جشنواره تئاتر استان تهران در سال جاری است به جمع حاضرین در نشست پیوست تا از برنامه ها و انتظارات خود از همکاری و تعامل گروهی عکاسان نمایشی زیر چتر کانون بگوید .او راه اندازی سایت کانون عکاسان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در بستر اینترنت را در اولویت  برنامه های کاری کانون قرار داد.
صفار که همچون گذشته بر درآمد زایی و عملکرد اقتصادی کانون های انجمن تاکید ورزید مهم ترین عامل موفقیت کانون عکاسان را تلاش و کوشش اعضا آن دانست .وی با تکیه بر سیاست کار گروهی و برون سپاری مسئولیت ها بر دوش افراد توانمند و با تجربه در صدد فراگیر نمودن عملکرد انجمن های هنرهای نمایشی استان تهران برای همه اقشار جامعه است، تا با بهره گیری از تمامی پتانسیل های موجود و در دسترس از ظرفیت های بالقوه در انجمن به هدف کیفیت اجراهای نمایشی و کارکرد مدوام گروه ها و شعب انجمن در سطح استان تهران استفاده نماید.

علیرضا ترامشلو عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و همچنین مدیر سایت تئاتر تهران هم در این نشست حضور داشت که با اشاره به بی سابقه بودن شروع بکار اینگونه از کانون ها در انجمن های هنری و شیوه کارکرد مبتنی بر درآمد زایی آنها در سطح ملی آنرا گام نوینی در زمینه رشد و پیشرفت گروه ها و هنرمندان نمایشی دانست که همچون هر اقدام نو و تازه ای چالش برانگیز و دشوار خواهد بود.

نکته پر اهمیت و البته چشمگیر در این نشست حضور بانوان عکاس جوان و با تجربه درجلسه کانون بود که با وجود اعمال محدودیت ها و فشارهای نا معقول بر این قشر از جامعه  بیشترین تعداد عکاس در این نشست را بخود اختصاص داده بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران