در حال بارگذاری ...

فیروزکوه با «رکسانا» در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران

نمایش «سرودهای نوجوانی که رژه رفتن را از رکسانا بیشتر دوست داشت» به کارگردانی هومن رهنمون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان فیروزکوه به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران راه یافت.

به گزارش تئاترتهران، نمایش «سرودهای نوجوانی که رژه رفتن را از رکسانا بیشتر دوست داشت» به کارگردانی هومن رهنمون به بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران راه یافت.این نمایشنامه که به اختصار از آن به عنوان «رکسانا» یاد می‌شود، توسط «علیرضا کوشک جلالی» در یک پرولوگ و ده سرود به رشته تحریر در آمده است و سال گذشته توسط انتشارات مهرنوروز برای اولین بار روانه بازار کتاب شد.
 کوشک جلالی در نمایشنامه‌اش داستان فرزند جوان یکی از شهدای دفاع مقدس را روایت می‌کند که تمایل به حضور در گروه‌های مختلف اجتماعی دارد و نماینده‌ی این گروه‌ها در قالب همسرایان همواره او را تشویق به این کار می کنند؛ اما مادر خطراتی که در کمین است را بیان می‌کند و خواهان عدم حضور اوست. در نهایت نوجوان بعد از کشمکش‌های بسیار با مادر حتی از عشق خود رکسانا نیز صرف نظر کرده و رژه و جنگ را انتخاب می‌کند.نمایش «رکسانا» با دراماتورژی شادی معظمی در فضایی فیزیکال و موسیقایی طراحی و اجرا شده و بیش از ۳۰ بازیگر با طراحی حرکات بهروز پوربرجی و آهنگسازی کیکاووس فرجی همراه با تصاویر ویدئو آرتی که توسط علیرضا عینالو و روناک جعفری انتخاب و تدوین شده‌اند و همزمان روی پرده و در جای جای صحنه پروژکشن خواهد شد، به‌زودی برای علاقمندان و هنر دوستان شهرستان فیروزکوه به روی صحنه خواهد رفت.
 شایان ذکر است، مجری طرح این اثر مجید ضمیر رضوانی است و اجرای آن به تمامی جانبازان اعصاب و روان شهرستان فیروزکوه تقدیم می‌شود.




نظرات کاربران