در حال بارگذاری ...

اسامی گروه‌های برگزیده نخستین جشنواره سراسری آئینی و نوروزی در فیروزکوه اعلام شد

بعد از ٨ ماه سکوت ، سرانجام برگزیدگان نخستین جشنواره ملى آئینى نوروزى کهن دیار فیروزکوه اعلام شد.

به گزارش تئاتر تهران و به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره سراسرى آئینى نوروزى کهن دیار فیروزکوه بعد از گذشت ٨ ماه از تاریخ برگزارى جشنواره نهایتا بعد از پشت سر گذاشتن موانع و اتفاقاتى که جلوى راه برگزارى اختتامیه این جشنواره بوده است، تصمیم به اعلام نتایج و اسامى گروه هاى برگزیده از بین شرکت کننده هاى این رویداد زمستانى و بهارى در پاییز ١٣٩٨ را گرفته است.

نخستین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کهن دیار فیروزکوه در راستای حمایت و اعتلای فرهنگ و آئین های نوروزی و احیاء حفظ و اشاعه آئیین ها و سنت های اصیل ایرانی که ریشه در تمام استان های باستانی ایران دارد که حاکی از نوید بهار و امید – سرسبزی خواستگاه و خواستار شادی تمام مردم سرزمینمان است، برگزار شد.

دبیرخانه نخستین جشنواره آئینی سنتی نوروزی فیروزکوه، اسامی گروه های برگزیده نمایشی را اعلام کرد که براین اساس، نمایش «آق قویون قره قویون» به کارگردانی حمید حمیدی و به نویسندگی محمد یوسفی زاده از شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی موفق شد رتبه برتر این جشنواره را به دست آورد.

نمایش «گیلانه» از رشت استان گیلان و نمایش «آیین نوبهار» از ملایر استان همدان رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین دیپلم افتخار بهترین موسیقی به نمایش «آیین های نمایشی مازندران» به کارگردانی علی حسن نژاد از ساری، دیپلم افتخار بهترین نمایش از نگاه مردم به نمایش «آئینی نوروزی فیروزکوه» به کارگردانی انجمن هنرهای نمایشی فیروزکوه از تهران و  دیپلم افتخار بهترین بازیگری به بهادر رضائی از فیروزکوه تعلق گرفت.

گفتنی است، بیش از ۳۲ اثر نمایشی از همه استان ها به دبیرخانه ارسال شد که ۱۲ اثر به جشنواره راه یافت و ۳ اثر نیز برگزیده جشنواره اعلام شد.




نظرات کاربران