در حال بارگذاری ...

بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره بین المللی اینترنتی تئاتر «تک»

به گزارش تئاترتهران، بیانیه ی ھیات داوران نخستین جشنواره بین المللی اینترنتی تئاتر «تک» منتشر شد. در این بیانیه آمده است : بی شک نمایش، ھنری مردمی و برخواسته از بطنِ جامعه ست و آنگاه دلنشین تر خواھد بود که مردم و ھنرمندان دوشادوش یکدیگر برای رفع موانع و بحران ھا با زبان گویا و فاخرِ نمایش گام بردارند. نخستین جشنواره اینترنتی تئاتر تک در شرایطی حساس و بحرانی شروع به کار کرد که حتی نمایش از سالنھای حرفه ای تئاتر ھم رخت بربسته بود! این جشنواره با رویکردی مردمی، خانه ھا را تبدیل به سالنھای کوچک و صمیمی نمایش کرد تا خانواده ھا بتوانند برای ایجاد ھمدلی با کادر پزشکی و درمانی نمایش تولید کنند و ھم اھل خانه به تماشا بنشینند و ھم در نخستین جشنواره اینترنتی تئاتر تک شرکت کنند.
حضور شرکت کنندگانی از سراسر ایران و حتی خارج از مرزھای کشورمان و تعداد بالای فیلم ھای ارسال شده به دبیرخانه از ھر سبک و سیاق و اقلیم و زبان و گویش و با ھر سن و سال، ھیات داوران را بر آن داشت تا آراء خود را در چھار گروه و با تعدادی بالاتر از فراخوان جشنواره اعلام نمایند تا بیش از پیش قدردان زحمات و تلاش کادر درمان و ھمدلی با ھموطنان خود در این شرایط بحرانی بوده باشند.
بی شک کودکان و نوجوانان ھر سرزمین گنجینه ای گرانبھا، و استعدادھا ی نوظهور آن کشور، سرمایه ای سازنده خواھند بود. اما این دو در کنار پیشکسوتان و حرفه ایھا در چشم اندازی رو به آینده بالنده تر خواھند شد. بنابراین ھیات داوران سعی بر آن داشت تا به تمامی سلیقه ھا و حوزه ھا احترام گذاشته و از خاطر نبرد که آنچه به این جشنواره بیش از ھمه اعتبار می دھد حضور و ھمدلی مردم است.
ھیات داوران نخستین جشنواره بین المللی اینترنتی تئاتر تک:علی یازرلو
حسین مزینانی
علی عبادت طلب
میثم یوسفی
فاطیما سرلک

دبیر جشنواره: دکتر حسن پورگل محمدی
 با اعلام آرای هیٱت داوران در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹  ؛ ۴۰ اثر به بخش نهایی رسید و نه اثر در بخش ( چشم انداز- پویش مردمی- کودک و نوجوان) و ۶ اثر در بخش ( استعداد نو) از نگاه داوران برگزیده و معرفی شدند.




نظرات کاربران