در حال بارگذاری ...
در جهت حمایت از تولید یک اثر متفاوت کودک و نوجوان در زمینه بازی های فکری، به کارگردانی علیرضا ترامشلو

«هوشی لند» برای تماشا روی سایت نمایش نت قرار گرفت

نمایش کمدی، شاد و موزیکال«هوشی لند» از تولیدات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران به کارگردانی علیرضا ترامشلو برای نخستین بار با موضوع بازی های فکری و فضای مجازی برای بازدید علاقه مندان به تئاترهای موزیکال و آموزنده بر روی خروجی سایت نمایش نت قرار گرفت.

به گزارش تئاتر تهران، نمایش کمدی، شاد و موزیکال «هوشی لند» به نویسندگی مونا نصرتی حسینی و کارگردانی علیرضا ترامشلو و تهیه کنندگی و سرمایه گزاری ابوالفضل کریمی فر(هوش برتر و هوشی لند) با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران آماده جهت پخش آنلاین در نمایش نت آماده و بارگزاری شده است.

در این نمایش سامان قلیچ خانی، رضا نجاری، نیلوفرکوشامهر، رضا همتی، احمد حامدی، الهه موچانی، مریم کمالی و امیر برقی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

دیگر عوامل عبارتند از، دستیار کارگردان و برنامه ریز:مونانصرتی حسینی. منشی: محمدمقدم نژاد ، روابط عمومی: علی سالاری مقدم . طراح گریم :ثمین سالک. مجریان گریم:محمدمسیبی ،الهه رضاوندی ،شاهین پورحسین. طراح لباس: گروه نخ ریسه (طراح:مونا نصرتی حسینی،اجرا:حسین پناهی،اشکان پناهی،جامه دار:سحرجویا ،الهام فردوسی). آهنگساز وطراح موسیقی :رضاپورعلوی. پیانو،خواننده و آهنگساز:رضاپورعلوی. ضبط:استودیو فام. میکس،مسترینگ:امیرتهرانی. گیتار الکتریک و اسپنایش:امیرتهرانی. پرکاشن:سهراب پورچی. ترانه سرا:ابوالفضل کریمی فر . ترانه پیروزی قلعه:سمانه محمدنژاد. طراح پوستر و بنر و بیلبورد : امیر علیزاده. طراح نور : علیرضا ترامشلو . صدابردار :رضا شمس آباد. عکاس و فیلمبردار: رحیم علیپور

یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و سازنده برای همه، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، بازی است. کودکان از طریق بازی‌ها که با هیجان همراه است، زندگی در دنیای آینده را تمرین می‌کنند. ویژگی‌های هر بازی و فایده‌های آن در رشد همه جانبه‌ی قوای ذهنی، جسمی، شخصیتی و اجتماعی کودک باعث شده است توجه تعداد زیادی از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به چگونگی نقش آن در امر آموزش کودکان معطوف شود بازی برای درمانگران وسیله مناسبی است تا به دنیای کودکان راه یابند و آن را بهتر بشناسند و به مشکلات آنان پی ببرند.

بازی، آموزش است و کودک از طریق بازی‌ها مهارت‌های گوناگونی کسب می‌کند. بازی، بهترین وسیله‌ای است که از طریق آن می‌توان بسیاری از مفاهیم را آموزش داد. بازی‌های آموزشی از جمله راهکارهایی هستند که استفاده از آن‌ها برای فعال کردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آن‌ها، یکی از مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل می‌دهد. بازی آموزشی یکی از موقعیت‌های یاددهی ـ یادگیری به شمار می‌رود و فعالیتی است سازمان‌یافته و همراه با قوانین مشخص که در آن دو یا چند دانش‌آموز برای رسیدن به اهداف آموزشی از قبل تعیین‌شده، در ارتباط با هم قرار می‌گیرند. بازی تحمیلی نیست و باید معیارهایی داشته باشد؛ نخست آنکه متناسب با ویژگی‌ها، نیازها و توانایی‌های کودکان باشد؛ دوم، به تقویت و دقت و تمرکز و عکس‌العمل به موقع و پرورش خلاقیت توجه داشته باشد؛ سوم، فعالیت‌ها و رفتارهای موجود در بازی، تعبیر منطقی (معنی و مفهوم) داشته باشد؛ چهارم، بین بخش‌های مختلف بازی رابطه‌ی منطقی وجود داشته باشد؛ پنجم، به گونه‌ای طراحی شود که بر اعلام برنده و بازنده تأکید زیادی نشود .

نمایش «هوشی لند» یک نمایش تخصصی و تاثیرگذار برای کودکان و نوجوانان است که درباره بازی های فکری و چالش فضای مجازی و آثار آن در جامعه و با پرداختن به مشکلات این حوزه در بین کودکان و نوجوانان است و اینکه همگان می توانند با مراجعه به بازیهای فکری بخشی از اوقات فراغت خود را در جهت رشد ذهنی و روحی و روانی خود پر نمایند،تولید و اجرا و اماده پخش شده است.

 

 

 




مطالب مرتبط

به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو

نمایش موزیکال «قلعه هوشی لند» در ورامین به صحنه رفت
به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو

نمایش موزیکال «قلعه هوشی لند» در ورامین به صحنه رفت

اجرای نمایش شاد، موزیکال و آموزنده قلعه هوشی لند به نویسندگی مونا حسینی نصرتی و کارگردانی علیرضا ترامشلو از ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در آمفی تئاتر فرهنگسرای قطب الدین رازی ورامین آغاز شد.

|

نظرات کاربران