در حال بارگذاری ...

عروسی بانو گشسب در بیست و پنجمین جشنواره تئاتراستان تهران

به گزارش تئاترتهران، نمایش "عروسی بانو گشسب" به نویسندگی دکتر اردشیر صالح پور و کارگردانی سمیه آباده و با بازی(به ترتیب حروف الفبا) سمیه آباده،نساء، جبین‌پور،هستیا درخشانی،محمدرضا رحیمی،مه‌یاس رسولی،میکائیل سلیمانی،آیداصابر،ارمیا صابر،امیرحسین صدرایی،باران صدرایی، ستایش ضیاء اغطایی،حسن علیزاده،امیرسالار کریمی ،مهرشاد مهدوی،نگار سادات میرمعینی، سپیده نجفی، حنانه وثاقتی و مشاور کارگردان:مهدی همتی، دستیار کارگردان:معصومه جعفری، منشی صحنه :زهرا درخشانی، مدیر صحنه:فهیمه انصاری،طراح صحنه:مریم موسوی، طراح لباس:ستایش ضیاء اغطایی،اجرای نور:مهناز محمد حسینی،گریمور:فروهر آقایی. موسیقی:ستایش ضیاء اغطایی، هستیا درخشانی، آیدا صابر ونساء جبین پور برای بیست و پنجمین جشنواره تاتر استان تهران آماده میشود. 

داستان «بانو گشسب و عروسی دختر رستم» ماجرای شیرین و طنزآلود او در انتخاب همسر است و ماجراجوئی‌های پهلوان‌بانوئی ایرانی را به نمایش می‌گذارد.پهلوان این داستان «بانو گشسب» و شخصیت اصلی نمایش‌نامه زنی ایرانی است. نمایشی در باب زن ایرانی است که از حیث پهلوانی و زورآوری نه‌تنها دست کمی از مردان نداشته بلکه از بسیاری از پهلوانان بالاتر است و در زمینۀ ازدواج نیز خواستگاران بی‌شماری برای او صف کشیده ولی این توفیق به آسانی نصیب هر کسی نمی‌گردد.
«بانو گشب دختر رستم» به یمن همین فوت و فن‌های نمایش ایرانی سرشار از صحنه‌های متعدد و به هم پیوسته است و در سرتاسر آن «کمدی» و «حماسه» پابه‌پای هم پیش می‌روند و لحظات دراماتیکی را خلق می‌کنند.بازیگران این اثر استعدادهای درخشان و آینده دار بازیگری هستند.

این نمایش پر بازیگر با توجه به محدودیت های کرونایی و نبود امکانات مناسب و فضای تمرینی حداقلی، با عشق و تلاش عوامل آن ، در مدت ۲ ماه برای حضور در جشنواره آماده شده است.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران توسط انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۲۲ لغایت ۲۶ آذر ماه به میزبانی پردیس تئاترتهران برگزار میگردد.




نظرات کاربران