در حال بارگذاری ...
برای اجرا دربیست وپنجمین جشنواره تئاتراستان تهران

«عروسی بانو گشسب» در پردیس تئاتر تهران

نمایش «عروسی بانو گشسب» در پردیس تئاتر تهران به صحنه رفت

نمایش "عروسی بانو گشسب" به نویسندگی دکتر اردشیر صالح پور و کارگردانی سمیه آباده و با بازی(به ترتیب حروف الفبا) سمیه آباده،نساء، جبین‌پور،هستیا درخشانی،محمدرضا رحیمی،مه‌یاس رسولی،میکائیل سلیمانی،آیداصابر،ارمیا صابر،امیرحسین صدرایی،باران صدرایی، ستایش ضیاء اغطایی،حسن علیزاده،امیرسالار کریمی ،مهرشاد مهدوی،نگار سادات میرمعینی، سپیده نجفی، حنانه وثاقتی و مشاور کارگردان:مهدی همتی، دستیار کارگردان:معصومه جعفری، منشی صحنه :زهرا درخشانی، مدیر صحنه:فهیمه انصاری،طراح صحنه:مریم موسوی، طراح لباس:ستایش ضیاء اغطایی،اجرای نور:مهناز محمد حسینی،گریمور:فروهر آقایی. موسیقی:ستایش ضیاء اغطایی، هستیا درخشانی، آیدا صابر ونساء جبین پور دیروز یکشنبه ۲۳ آذرماه در سالن استادمحمد پردیس تئاترتهران و بیست و پنجمین جشنواره تاتر استان تهران اجرا شد.

داستان «بانو گشسب و عروسی دختر رستم» ماجرای شیرین و طنزآلود او در انتخاب همسر است و ماجراجوئی‌های پهلوان‌بانوئی ایرانی را به نمایش می‌گذارد.پهلوان این داستان «بانو گشسب» و شخصیت اصلی نمایش‌نامه زنی ایرانی است. نمایشی در باب زن ایرانی است که از حیث پهلوانی و زورآوری نه‌تنها دست کمی از مردان نداشته بلکه از بسیاری از پهلوانان بالاتر است و در زمینۀ ازدواج نیز خواستگاران بی‌شماری برای او صف کشیده ولی این توفیق به آسانی نصیب هر کسی نمی‌گردد.
«بانو گشب دختر رستم» به یمن همین فوت و فن‌های نمایش ایرانی سرشار از صحنه‌های متعدد و به هم پیوسته است و در سرتاسر آن «کمدی» و «حماسه» پابه‌پای هم پیش می‌روند و لحظات دراماتیکی را خلق می‌کنند.بازیگران این اثر استعدادهای درخشان و آینده دار بازیگری  تولید گردیده است.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان تهران توسط انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی از ۲۲ لغایت ۲۶ آذر ماه به میزبانی پردیس تئاترتهران برگزار میگردد.




نظرات کاربران