در حال بارگذاری ...
هشت ماه تمرین مداوم تا اجرا

بهنام زینعلی با صور اسرافیل به روی صحنه می آید

بهنام زینعلی دانش آموخته رشته نمایش از دانشکده هنرومعماری از فعالین تئاتر استان تهران در سال ۱۴۰۰ با نمایش صور اسرافیل نوشته سیاوش پاکراه به صحنه باز خواهد گشت.

به گزارش تئاتر تهران، بهنام زینعلی که این روزها با اثر صوراسرافیل خودش را برای اجرا در سال ۱۴۰۰ آماده میکند از روند تولید این نمایش اعلام کرد: نمایش صوراسرافیل به قلم سیاوش پاکراه از اثار قابل تامل و جذابی است که هر تماشاگری را در خود حل میکند. قصه یک روستای جنگ زده در نقطه صفر مرزی بین دو کشور که تاثیرات جنگ و بمب باران ، ساکنان آنجا را تحت تاثیر قرارداده است و نفرت، قحطی، کینه و وحشی گری بر آنها چیره شده است اما به یکباره اضافه شدن پسر بچه خردسالی به این روستا، فضا را دچار تحولاتی میکند که هر کس در پایان به جهان فطری و طینت انسانی خود بازمیگردد.
صوراسرافیل به بیان دردها و مصیبت هایی میپردازد که جنگ در همه جوامع بین المللی میتواند روی ادمها و روند زندگیشان بگذارد. این اثر که در فضایی سورئال در حال طراحی است متنی رئال دارد اما با هم اندیشی زینعلی و پاکراه، ضمن وفاداری به روند رئالیستی نمایشنامه و شخصیتها، به نمایشی سورئال مبتنی بر فرم در شیوه اجرایی بدل شده است. روند تمرینات صوراسرافیل با توجه به نوع دیدگاه اجرایی کارگردان و طراحی های بسیار سنگین در بخش های مختلف بخصوص طراحی های صحنه و فضاسازی های صوتی اثر، بسیار طولانی است و طبق برنامه تا اجرای این اثر در حدود هشت ماه بطول خواهد انجامید که این یک اتفاق سخت و طاقت فرسا بخصوص در ایام شیوع بیماری کروناست اما گروه اجرایی با انرژی مضاعف و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مشغول انجام آن هستند.
بهنام زینعلی فارق التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری است و سالها همکاری های زیادی با انجمن هنرهای نمایشی استان تهران داشته است و قرار است صوراسرافیل را با نگاهی تازه و فارق از طراحی های غیرمرسوم گذشته تیرماه سال آتی به روی صحنه آورد و گزینه اصلی اجرای آن نیز پردیس تئاتر شهرزاد می باشد که مذاکرات آن با مجموعه شهرزاد انجام شده است.
در صوراسرافیل المیرا کچیان، عادل دولتشاهی، مجید خلیلی، زهره محمودی و نگین راک ایفای نقش میکنند و فربد احمدی بازیگر خردسال گروه در نقش پسربچه اصلی ترین کاراکتر این اثر بشمار میرود.
همچنین در بخش فنی نیز شهاب شریفی بعنوان طراح صحنه و لباس، المیرا کچیان سرپرست گروه کارگردانی، بهنوش مرادی دستیار کارگردان، عادل دولتشاهی بازیگردان، مهسا جهانی طراح موسیقی،
محمد شمس سرپرست امور فنی نور و صدا، بهنام زینعلی طراح نور و پوستر ، محمدعلی اسدی راد سرپرست تیم عکاسان و هستی کاظمی در کنار وی، تا به اینجا عوامل پشت صحنه صوراسرافیل را تشکیل میدهند. همچنین طراحان بخش گریم، مهندسان و سازندگان صدا و جلوه های صوتی ، مدیران صحنه و مدیران بخش تبلیغات و سوشال مدیا نیز بزودی به تیم اجرایی افزوده و معرفی خواهند شد.




نظرات کاربران