در حال بارگذاری ...
در قالب ویژه برنامه «ما فراموشکار نیستیم»

از محمد تقی رودگر هنرمند شهرستان ورامین تقدیر شد

آیین پاسداشت ۴ دهه فعالیت هنری محمد تقی رودگر عصر روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه با حضور هنرمندان و مسئولان استانی شهرستان ورامین در قالب ویژه برنامه «ما فراموشکار نیستیم» در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان تهران، سرهنگ نادری فرمانده بسیج هنرمندان استان تهران در آیین پاسداشت محمدتقی رودگر تقدیر از هنرمندان پیشکسوت را الگوی مناسبی برای ارزش‌گذاری و قدردانی از افرادی که سال‌ها در عرصه هنر زحمت کشیدند دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به خصوصیات اخلاقی محمدتقی رودگر اشاره کرد.
سپس قمی که یکی از پیشکسوتان تئاتر شهرستان ورامین است به خاطرات مشترک خود با محمدتقی رودگر در نمایش‌هایی چون «به صحرا شدم عشق باریده بود»
اشاره کرد.
در بخش دیگر رحیم مخدومی نویسنده و کارگردان محمدتقی رودگر را فردی تلاشگر معرفی کرد که همواره در شرایط سخت درراه ارتقای سطح فرهنگی و هنری منطقه تلاش کرده است.
در مستندهایی که تهیه‌شده بود حجت‌الاسلام محمودی امام‌جمعه موقت شهرستان ورامین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: افرادی چون رودگر هرزمانی که نیاز بود تا هنرمندان درصحنه باشند همواره به‌عنوان نفرات اول حاضر بودند و در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و عاشورایی همیشه همراه بوده است.
در بخش دیگر این مراسم پیام تصویری رحمت امینی به‌عنوان استاد دانشگاه و کارگردان پخش شد که به خاطرات مشترک وی با رودگر در هیئت‌امنای شهرستان ورامین طی سال ۷۰ اشاره کرد.
کوروش زارعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر جشنواره تئاتر فجر در پیام تصویری پاسداشت هنرمندان متعهد و انقلابی را انگیزه‌ای برای سوق دادن هنرمندان جوان به عرصه هنر متعهد دانست.
در ادامه این مراسم رودگر موردتقدیر قرار گرفت و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با اهدای مدالیوم انجمن و تندیس «ما فراموش‌کار نیستیم» و لوح افتخار از این هنرمند پیشکسوت ورامینی تجلیل کرد.
بخشی از آیین پاسداشت محمدتقی رودگر به سخنرانی نوش‌آبادی نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا اختصاص داشت. وی در سخنانش گفت: برگزاری برنامه‌های پاسداشت هنرمندان را اقدامی مطلوب دانست و از بانیان این امر تشکر کرد.
در حاشیه این مراسم استاد جنیدی و هادیان از هنرمندان موسیقی جنوب شرق تهران، به اجرای موسیقی پرداختند.
آیین پاسداشت محمدتقی رودگر به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن هنرهای نمایشی استان تهران پخش شد. در این مراسم همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرداری و شورای شهر شهرستان ورامین، اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ورامین و سازمان بسیج هنرمندان، گروه‌های فرهنگی هنری نیایش و فرنام هنر. حوزه هنری استان تهران و... از با اهدا لوح و هدیه از استاد محمدتقی رودگر تقدیر کردند.
ویژه‌برنامه «ما فراموش‌کار نیستیم»  به همت  استان تهران، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، حوزه هنری جنوب شرق استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود و در هر فصل به تقدیر از یک پیشکسوت هنرهای نمایشی اختصاص دارد.

 




نظرات کاربران