در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان دماوندی

هنر آیینی تعزیه‌خوانی در کشورهای اروپایی اجرا شد

هنر آیینی تعزیه خوانی در کشورهای اروپایی با حضور هنرمندان دماوندی طنین انداز شد و گروه تعزیه خوانی «امام رئوف» با حضور هنرمندان دماوندی در شهرهای اسلو، کپنهاگ، استکهلم و هلسینکی، مجالس تعزیه اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان تهران، برای نخستین بار و هم‌زمان با آغاز ماه محرم الحرام ۱۴۴۴ قمری گروه تعزیه‌ خوانی «امام رئوف» به کارگردانی حسن بصیری و تهیه‌کنندگی امیرمحمد داودی‌پور در 4 شهر اروپایی به اجرای تعزیه‌خوانی پرداخت و حضور گسترده‌ سوگواران حسینی از طیف‌های مختلف باعث رونق هرچه بیشتر این نمایش شیعی – ایرانی شد.

به رغم تنوع زبانی، مخاطبان این برنامه که شیعیان مقیم نروژ با اصالت ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، هندوستانی، لبنانی، عراقی و... بودند،  اثربخشی، مقبولیت و معنویت فوق‌العاده‌ی این نمایش آیینی که به زبان فارسی اجرا می‌شد باعث شگفتی دست اندرکاران برنامه و حاضران شد.

اجراهای گروه تعزیه خوانی «امام رئوف» پس از یکسال تلاش، پیگیری و هماهنگی مستمر به ثمر نشست و قرار است مستندی ۴ قسمتی از اجراها و حواشی تعزیه‌خوانی در این ۴ کشور از سوی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب برای پخش در رسانه ملی تولید شود.

گروه تعزیه‌ «امام رئوف» متشکل از ۱۲ نفر تعزیه خوان و عوامل اجرایی ایرانی و افغانستانی است و در مرکز اسلامی توحید شهر اسلو (پایتخت نروژ)، مرکز اسلامی امام علی(ع) کپنهاگ دانمارک، مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم سوئد و مرکز اسلامی رسالت هلسینکی فنلاند، مجلش تعزیه برپا کردند.

نقش‌آفرینان گروه تعزیه خوانی «امام رئوف» عبارتند از؛ حسن بصیری، مجید خسروان، نوید عسجدی، محمد رضا قربان عسگری و بهرام رجب زاده از ایران به همراه فهیم حسن، سید ذاکر سجادی و سید متین حسینی از مرکز اسلامی رسالت فنلاند.




نظرات کاربران