در حال بارگذاری ...
به مناسبت ماه محرم

«هنوز ادامه دارد...» وقایع عاشورا تا دفاع مقدس را روایت کرد

نمایش «هنوز ادامه دارد...» نوشته مرحوم دکترقیصر امین پور به کارگردانی حسین ناصری روایتگر وقایع عاشورا و دوره دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان تهران، نمایشِ «هنوز ادامه دارد...» که کاری از گروه زائران است، با کارگردانیِ حسین ناصری از بیست دوم تا بیست و چهارم مردادماه، در فرهنگسرای کوثر شهرستان دماوند اجرا شد.

این نمایش طی سه شب توانست هنرمندان عرصه تئاتر و اقشار مردم را برای عزاداری و ادای دین به سرور و سالار شهیدان،گرد هم آورد.

در اشاره به مضمون «هنوز ادامه دارد...» آمده است:ظهر عاشوراست،در میدانی از شهر عزاداران در حال عزاداری و تماشای تعزیه هستند. یکی از عزاداران دیر به تعزیه می‌رسد. شر‌وع می‌کند به شرح وقایعی که در تعزیه اتفاق می‌افتد. با حال و هوایی روحانی که به او دست داده،از ظهر عاشورا و نماز خواندن امام در معرکه،به میدان رفتن هریک از یاران امام حسین(ع)،پیکر پاک و بدون دست قمر بنی هاشم تا تیر خوردن گلوی حضرت علی اصغر و شهادت امام حسین(ع)با لب تشنه در گودال قتلگاه،وقایع هشت سال دفاع مقدس را نیز همانند عاشورا به یاد می‌آورد. چه الگوی زیبایی تا به امروز برای ایران. نه فقط ما بلکه جهانی سردرگم و تشنه به شرافت و آزادگی که با حسین همراه می‌شود و
هنوز ادامه دارد...

این اثر با بازی رضا همتی اجرا شد و مجتبی میرزاعلی نوازندگی ترومپت و فربد عقیده مند الهی طراحی پوستر نمایش را برعهده داشت.




نظرات کاربران