در حال بارگذاری ...
به مناسبت اربعین حسینی

«اشک و مشک» وقایع عاشورا را در کاروان آینه‌داران آفتاب روایت می‌کند

نمایش «اشک و مشک» کاری از علی قلری روز اربعین در قالب کاروان هنرهای نمایشی آینه‌داران آفتاب روایتگر وقایع روز عاشورا می‌شود

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان تهران علی قلری که قرار است نمایش «اشک و مشک» را روز اربعین در کاروان هنرهای نمایشی آینه‌داران آفتاب اجرا کند در گفتگو با ستاد خبری این کاروان گفت:«اشک و مشک» که نمایشی آیینی مذهبی برگرفته از کتاب منتهی الامال نوشته‌ی شیخ عباس قمی است که با همکاری گروه نینوا در روز اربعین به صورت میدانی و خیابانی اجرا می‌شود.
وی درباره مضمون نمایش بیان کرد:این نمایش به وقایع عاشورا می‌پردازد و روایتگر کاروان امام حسین(ع)از زمانی که به صحرای کربلا میرسد،است.
قلری درباره نوع اجرای «مشک و اشک» در کاروان هنرهای نمایشی آینه‌داران آفتاب گفت:کار به صورت حرکت کاروان انجام می‌شود مثلا هر یک کیلومتر که کاروان به جلو حرکت می‌کند یکی از صحنه‌های نبرد را اجرا می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه «اشک و مشک» آمیخته‌ای از تعزیه و هنر است اظهار کرد:در این نمایش دیالوگ‌گویی‌های بازیگر خردسال نمایش یسنا قلری که نقش حضرت رقیه را به صورت بداهه بازی می‌کند،طراحی‌های صحنه‌های نبرد،طراحی‌های لباس بازیگران و شمشیرهای عربی که در بهترین کارخانه ساخته شده‌اند از جالب‌ترین بخش‌های اجرا به شمار می‌روند.
کارگردان «اشک و مشک» درباره بازیگران و عوامل این اثر گفت:نمایش توسط ۲۵ بازیگر اجرا می‌شود و نقش‌های اصلی از جمله امام حسین(ع)دیالوگ ‌هایی دارند که توسط حمید رضا باغبان و بهزاد صالحی که از صداپیشه‌های شناخته شده‌ رادیو هستند،به اجرا در می‌آید.
وی در معرفی هرچه بیشتر این گروه نمایشی اظهار کرد:در این اثر ۵ نفر عوامل حاضر در صحنه و حدود ۱۵ نفر در پشت صحنه همکاری دارند. علی قلری،سید امیر حسینی،رضا یاری،علیرضا رضایی،حمید محمدی پور،حمید آقایی،وحید محمدی پور،مهدی آرشی،کیوان رضایی راد،جواد خدابنده،میلاد ابراهیمی جم،علی اکبر عرب مقار،بهروز حسین نژاد،امیر قلری،محمد نظری،وحید روشنی،نوید شیخ محمدی،مهسا پورعوض،سمانه بهرامی،مبینا پورمند،لاله قربانپور،رها قلری،زهره خزلی،سما نظری و یسنا قلری نقش آفرینی و حمید رضا باغبان و بهزاد صالحی روایتگری نقش‌های اصلی این نمایش را بر عهده دارند و مهدی کیومرثی و پیمان حضرتی مسئول موسیقی،سید حسین حسینی مسئول آوا،محسن قره داغی و علی رحمیی مسئول تامین عدوات،لیلا عباسی و فاطمه حق دوست مسئول لباس،زهره خزلی گریمور،امید قلری - محمد قمری و سید رضا ال احمد دستیاران کارگردان و پشتیبانی،سید جواد حسینی مسئول دکور و منشی صحنه «اشک و مشک» هستند.
گفتنی است،کاروان هنرهای نمایشی آینه‌داران آفتاب که شامل آیین‌های عاشورایی اقوام ایران زمین،نمایش خیابانی،نقالی و پرده‌خوانی،مقتل خوانی و مجالس تعزیه است شنبه ۲۶ شهریورماه همزمان با اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع)به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران