در حال بارگذاری ...

ضوابط و برنامه‌های جشنواره تئاتر استان تهران تشریح شد

جلسه هم‌اندیشی و تعامل امیرحسین شفیعی دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با کارگردان های شرکت‌کننده در جشنواره، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران، جلسه هم‌اندیشی و تعامل امیرحسین شفیعی دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران با سرپرست‌های گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره ۲۶ آبان‌ماه برگزار شد.

در این جلسه ضمن اعطای حکم‌ و لوح‌های مدیر روابط عمومی ، دبیر اجرایی جشنواره، مدیر دبیرخانه و مدیر هماهنگی و برنامه ریزی  جشنواره امیرحسین شفیعی به عنوان دبیر بیست و هفتمین دوره این رویداد هنری به یکسری ضوابط و برنامه‌های پیش رو اشاره کرد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت؛ این جشنواره در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و در راستای اهداف آن برگزار خواهد شد بنابراین برای برگزاری موفق  جشنواره‌‌  لازم است یکسری ضوابط در شرایط حساس جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار با اعتماد مسولان  به هنرمندان شهرستان های استان تهران توسط فعالان حوزه تئاتر برگزار می‌شود و بر همین اساس باید شرکت‌کنندگان این رویداد هنری را جشنواره خود بدانند تا در کنار هم جشنواره‌ای حرفه‌ای و سالم برگزار کنیم و گروه ها در فضای آرام  به رقابت با هم بپردازند.

وی به سرپرستان گروه‌های نمایشی اعلام کرد: با وجود مشکلات مالی قسط اول کمک هزینه گروه‌های نمایشی پرداخت شده و من متعهد می شوم تا روز اختتامیه هزینه‌ها به طور کامل تسویه خواهد شد. 

شفیعی یادآور شد؛ ما همه اعضای یک خانواده هستیم و همه از تئاتر شهرستان ها رشد کرده ایم و برای من آنچه اهمیت دارد این است که تئاتر شهرستانهای استان تهران به موفقیت دست یابد و اتفاق خوبی برای هنرمندان شهرستان ها رخ دهد.

وی همچنین افزود: من سعی کرده‌ام همه امور در آرامش و در زمان خود انجام شود و امکانات فنی حداقلی برای اجرای گروه های نمایشی مهیا شود و فعالان تئاتر شهرستانهای استان تهران بتوانند به واسطه این رویداد برای دیدن تئاترها گرد هم جمع شوند.

وی مهم‌ترین امر در برپایی جشنواره را نظم معرفی کرد و افزود: اجرای آثار راه یافته در ساعت مقرر و بدون تاخیر یکی از ضوابطی است که در جشنواره تئاتر استان تهران اهمیت دارد. 

 

وی با یادآوری اینکه داوری آثار سه بخش جشنواره داوری جداگانه خواهند داشت اعلام کرد: در بخشهای ایثار و سردار سلیمانی این دوره از جشنواره، جوایز برگزیده و تقدیری خواهیم داشت. در بخش مسابقه نیز ۸ اثر به رقابت می‌پردازند که در مجموع از هر بخش یک اثر به  جشنواره تئاتر فجر راه خواهند یافت.

وی به نماینده گروه‌های نمایشی اعلام کرد که اجرای دوم هر نمایش   داوری خواهند شد.

در ادامه این جلسه کارگردانان و سرپرست‌های گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر استان تهران، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برپایی هرچه بهتر این رویداد هنری مطرح کردند.

در بخش پایانی این نشست نیز گروه‌های نمایشی از سالن‌های پردیس تئاتر تهران که مقر برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران است، بازدید کردند و در جلسه امکانات فنی سالن‌ها حضور یافتند. 

 

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۱ تا ۶ آذرماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران