در حال بارگذاری ...

تئاتر «آخرین راه» در دماوند به نمایش درآمد

نمایش «آخرین راه» به نویسندگی و کارگردانی محسن متین‌وفا به دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از استان تهران؛ نمایش «آخرین راه» به‌مناسبت ایام فاطمیه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهر دماوند به مدت ۱۰ شب از چهارم تا چهاردهم دی‌ماه اجرا می‌شود.

محسن متین‌وفا در گفت‌وگویی اظهار داشت:نمایشنامه «آخرین راه» منتخب دوازدهمین دوره جشنواره سراسری صاحبدلان و اولین دوره بین‌المللی آن است و این جشنواره امسال به صورت بین‌المللی برگزار شده و نمایشنامه «آخرین راه» هفتمین حضور گروه ما در جشنواره صاحبدلان است.

نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین راه» ادامه داد:شیوه انتخاب آثار توسط صاحبدلان به گونه‌ای است که کارها ابتدا بازبینی می‌شوند،سپس اجازه اجرا صحنه می‌گیرند که برعکس روال جشنواره فجر است،در جشنواره فجر کارها استانی دیده می‌شوند و یک صحنه به آنها داده می‌شود و بعد اجازه می‌گیرند.جشنواره صاحبدلان جشنواره‌ای مشکل پسند است زیرا هم از نظر تکنیک و هم از نظر مضمون و محتوا و قالب،سختگیری بسیاری می‌شود چرا که محتوا مهم است اما در جشنواره فجر این دقت‌ها صورت نمی‌گیرد.

محسن متین‌وفا تصریح کرد:نمایش «آخرین راه» دارای محتوای دینی و در ارتباط با عاشورا است که در یک صومعه در مسیر شام اتفاق می‌افتد،در اینجا یک راهب مسیحی با سر بریده امام حسین(ع)همراه با اسرای عاشورا مواجه می‌شود و تغییر و تحولاتی همراه با کشمکش‌ها در وی ایجاد می‌شود و ماجرا ادامه می‌یابد.

متین‌وفا بیان کرد:گروه نمایشی تئاتر متین حدود ۱۰ سال است که فعالیت می‌کند و بجز کارهای جشنواره‌ای فعالیت‌های دیگری نیز در دماوند داشته که یکی از آثار غیرجشنواره‌ای این گروه نمایش «نه در تنهایی» بود. بازیگران گروه شامل محسن متینی‌وفا و سیدمحمد حسین نوری هستند، سایر عوامل نیز مهدیه گودرزی مسئول نور و صدا، رویا شهریاری منشی صحنه، سجاد اوسطی مدیر صحنه، خانم روشن مسئول روابط عمومی، سبحان نورمحمدی طراح پوستر و امیررضازاده طراح دکور هست




مطالب مرتبط

نظرات کاربران